Hejsan!

Någon som vet något lämpligt sågbord till en kap/gersåg av modellen Bosch PCM 8S. Jag har sett att ämnet diskuterats tidigare, men de modeller som nämndes då verkar ha utgått. Det som gör det lite svårare att hitta ett sågbord till denna modellen utan att behöva modifiera något är att infästningarna inte sitter parallellt som de verkar göra på de flesta modeller.
 
bosch GTA2600.
 
Att infästningarna inte sitter parallellt kan du lösa genom att montera sågen på en plywoodskiva och skivan på sågen.
 
Den sista idén ska jag hem och genomföra omgående, min såg sitter bara med de främre fästena... (även jag har PCM8S)

Jag har för övrigt ett billigt bord från HaraldN, lite för kort, men det funkar med en extra rullbock.
 
såg rappligt ut...
 
Jeg har det her, bare i oransje, men ellers likt. Ganske solid stativ til prisen.

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=029025

Funker veldig fint med min PCM8s. Jeg har ikke gjort annet enn å bruke to bolter og vingemuttre og festa den i bak. Om du tar tak i fronten og løfter, vil du kunne løfte den litt da, men den vil jo ikke hoppe opp eller flytte seg ellers når du kapper.
 
Mikael_L
Jag håller på Daniels förslag.
Sätt en 12-16 mm plywoodskiva mellan, löser alla problem.
 
Mikael_L skrev:
Jag håller på Daniels förslag.
Sätt en 12-16 mm plywoodskiva mellan, löser alla problem.
Ingen problem det om en gidder. Saga sitter bare mer fast.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.