3 282 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Hur förvarar ni vertyg?
Hej!
Har fått nog av allt krims-krams som ligger i olika lådor och burkar och behöver lite tips hur man förvarar grejerna på ett vettigt och åtkomligt sätt. Problemet är att jag har ett pyttegarage och måste flytta undan grejerna efter varje jobb.
Några grejer som stör mig men används ganska frekvent:
-lägre vertyg som riktbrädor, linjaler, diverse skaft, vattenpass osv.
-en massa tvingar som jag för närvarande har i ett par gamla färgdunkar.
-Kapsågen som är omöjlig att förvara (planerar på att hänga upp den i taket med nåt finurligt spel och sänka ner den vid behov direkt på bordet)
alla tips är välkomna
Har fått nog av allt krims-krams som ligger i olika lådor och burkar och behöver lite tips hur man förvarar grejerna på ett vettigt och åtkomligt sätt. Problemet är att jag har ett pyttegarage och måste flytta undan grejerna efter varje jobb.
Några grejer som stör mig men används ganska frekvent:
-lägre vertyg som riktbrädor, linjaler, diverse skaft, vattenpass osv.
-en massa tvingar som jag för närvarande har i ett par gamla färgdunkar.
-Kapsågen som är omöjlig att förvara (planerar på att hänga upp den i taket med nåt finurligt spel och sänka ner den vid behov direkt på bordet)
alla tips är välkomna
Kan du skaffa dig plats arbetsbänken så hittade jag en lösning för kapsågen som fungerar fint hos mig.
Under arbetsbänken har jag en utdragsskiva med expansionsbeslag som jag ställt sågen på. (Det borde fungera precis lika bra med ett ganska lågt bord med hjul.) Skall jag bara såga enstaka bitar så drar jag bara ut skivan med sågen och kör. Arbetsställningen blir ju ganska låg men det funkar bra för enstaka snitt. Sedan är det bara att putta in sågen igen så är den ur vägen.
Skall jag såga mycket så lyfter jag upp sågen och placerar den på lämplig plats.
Nu förutsätter detta dels att du kan fixa plats under bänken, dels inte måste ha massa grejor i vägen och dels att du har tillräckligt långt utrymme framför bänken om du skall kapa längre bitar. Jag har min bänk (en av dem) placerad på långsidan och kan då få ca 2 + 6 meter åt respektive sida. Det kanske inte funkar hos dig?
Under arbetsbänken har jag en utdragsskiva med expansionsbeslag som jag ställt sågen på. (Det borde fungera precis lika bra med ett ganska lågt bord med hjul.) Skall jag bara såga enstaka bitar så drar jag bara ut skivan med sågen och kör. Arbetsställningen blir ju ganska låg men det funkar bra för enstaka snitt. Sedan är det bara att putta in sågen igen så är den ur vägen.
Skall jag såga mycket så lyfter jag upp sågen och placerar den på lämplig plats.
Nu förutsätter detta dels att du kan fixa plats under bänken, dels inte måste ha massa grejor i vägen och dels att du har tillräckligt långt utrymme framför bänken om du skall kapa längre bitar. Jag har min bänk (en av dem) placerad på långsidan och kan då få ca 2 + 6 meter åt respektive sida. Det kanske inte funkar hos dig?
Klicka här för att svara