Både Plantins och Lundqvist har hört av sig och de är villiga att erbjuda viss rabatt på maskinen, hur mycket det blir vet jag inte ännu. Men det hänger givetvis på hur många vi blir.

Så nu tänkte jag kolla och se hur många som är intresserade. Ord.pris för denna vinkelslip är ca 2800-2900 kr.

Fakta om maskinen:

GWS 14-125 CIE Professional
Effekt: 1.400 W
Varvtal: 2.800 – 11.000 rpm
Angiven effekt: 820 W
Spindel: M 14
Skivdiameter: 125 mm

Length: 298,0 mm
Height: 106,0 mm
Weight: 1,80 kg

Klart intresserad! :)

Verkar vara magert intresse :p

för mig är det 6 månader för sent ,köpte en efter min hitachi brann upp

Hitachin kommer att brinna snart, bäst att vara välförberedd och ha en Bosch i lagret :D

tror du missuppfatade mig

min hitachi har brunnit och jag har köpt en Bosch

Det har du helt rätt i... Skrämmande miss... Jag får skylla på att jag har allt för många bollar i luften just nu. Vad blev det för Bosch? Är du nöjd med den?

kommer inte riktigt ihåg om jag tog en 14 eller 11 , men jag köpte den på k-rauta när dom hade rabatt på Bosch verktyg har för mig att jag betalade runt 1200:-

har bara använt den 1 gång så jag kabn väl inte uttala mig men jag jobbat med bosch innan och då har det funkat bra..

Prisuppgift har kommit på Boschen. Vid köp av minst 4st blir priset 2094kr inkl moms exkl frakt. Riktigt bra pris! Ordinarie pris ligger på ~ 2900kr.

Intresserade hör av er via PM nu. Vi behöver vara minst 2st till för att genomföra köp.
Köpet genomförs via Plantins.

Hälsningar Mattias

Glömde nämna att jag har kollat runt med lite företag om priser osv. Kommer ej ange vilka som kontaktats och vad de erbjudit!
En har varit sammarbetsvillig på alla plan.
Flera rekomenderar andra maskiner oftast utan möjlghet att reglera varvtal.
Inväntar skriftlig offert från ett företag men väntar mig inga under i priser eller erbjudande.
En har varigt ovillig och vill att man skall handla lokalt, vilket man kan förstå. Samme kunde ej ge någon rabatt vid köp av 5st maskiner.

Erbjudandet som vi fått ovan känns som en bra deal.

/Mattias

P
vad skiljer från denna CIE och CI? swedol kör ju CI versionen på kampanj för 1869:-

CIE har ett bredare användningsområde då varvtalet är reglerbart. Det har inte CI modellen. Vet inte om det skiljer mer. Bosch svenska professional hemsida ger felmeddelande just nu.

Mvh Mattias

Redigerat:
pleqtiz skrev:
vad skiljer från denna CIE och CI? swedol kör ju CI versionen på kampanj för 1869:-
Som Matix säger så har CI ett fast varvtal på 11000 varv/min medan CIE kan ställas in mellan 2800-11000 varv/min.

En av världens bästa vinkelslipar erbjuds i denna tråd till ett tycker jag riktigt bra pris.

Misstänker att det kan kollidera med andra utgifter som semestrar och så men tänk er nästa gång det är dax att genomföra ett storjobb tex: kapa armeringsjärn i mängder, kapa/slipa plåt, slipa trä, kapa sten för stensättning, polera osv. Det kommer ju gå som en dans med en denna Bosch vinkelslip.

Dessutom kommer man inte vara i behov av att uppdatera sig. Finns ju inget som är sådär jättesignifikant bättre.

Ta er en rejäl funderare om det kan vara bra för dig att ha en sådan redo för det kommande storjobbet. Du fårstår vad det kommer förenkla för dig och inte minst hur mycket roligare jobbet kommer bli att utföra med denna Bosch vinkelslip.

Bejaka verktyggsfetishisten inom dig.....:D innerst inne vet du att du bara måste ha denna Bosch vinkelslip. Den är ju så bra! :)

Fakta om Bosch vinkelslip:

GWS 14-125 CIE Professional
Effekt: 1.400 W
Varvtal: 2.800 – 11.000 rpm
Angiven effekt: 820 W
Spindel: M 14
Skivdiameter: 125 mm

Length: 298,0 mm
Height: 106,0 mm
Weight: 1,80 kg

Priset är 2094kr inklusive moms, exklusive frakt. Observera att ordinarie ligger på kring 2800-2900kr och vi får 26% rabatt med angivet pris. Detta är ovanligt bra med tanke på att detta inte är Boschs volymprodukt. Jag tror inte att ens storkunder kan få denna rabatt på _en_ sådan maskin i Sverige idag.

Är det inte läge att slå till? :)

Hur gör jag?
PM'a bara mig om intresse så kommer jag informera hur vi går vidare i detta.

Andra frågor eller funderingar?

Hälsningar
/en skaffa bra verktygssugen Mattias :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.