4 664 läst ·
13 svar
5k läst
13 svar
Blå Bosch vs. Makita
Hej!
Spana in dessa paket och säg vilket ni skulle valt och varför.
Jag är mest inne på Makitapaketet utan att egentligen kunna motivera varför.
http://www.axminster.co.uk/product.asp?pf_id=790780&name=makita+204&user_search=1&sfile=1&jump=96
http://www.axminster.co.uk/product-Bosch-GSR10.8V--Li-2-Drill-Driver-Li-Ion-10.8V-791171.htm
En fråga till, vilken effekt måste det vara på 230 till 110 volts-omvandlaren? Räcker 100 watt?
Spana in dessa paket och säg vilket ni skulle valt och varför.
Jag är mest inne på Makitapaketet utan att egentligen kunna motivera varför.
http://www.axminster.co.uk/product.asp?pf_id=790780&name=makita+204&user_search=1&sfile=1&jump=96
http://www.axminster.co.uk/product-Bosch-GSR10.8V--Li-2-Drill-Driver-Li-Ion-10.8V-791171.htm
En fråga till, vilken effekt måste det vara på 230 till 110 volts-omvandlaren? Räcker 100 watt?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
När man handlar i England behöver man knappast någon omvandlare alls. Det är nog rätt få laddare som kräver 110V. Bland sladdmaskiner kan man oftast välja mellan 110/220V eller vad det nu är idag.
Kul med Boschpaketet är ju att det är samma batteri som till deras multimaskin, men för övrigt är det nog mer en smakfråga.
Kul med Boschpaketet är ju att det är samma batteri som till deras multimaskin, men för övrigt är det nog mer en smakfråga.
Kan en makita gå sönder?? Är inne på mitt tredje makita kombo kit fortfarande inga garanti rep.
Första var batterierna så dåliga och det är ingen ide att köpa nya bättre att passa på att köpa nya maskin. Den andra hmmm varför bytte jag den? Jaja bidde en ny iaf igen
Första var batterierna så dåliga och det är ingen ide att köpa nya bättre att passa på att köpa nya maskin. Den andra hmmm varför bytte jag den? Jaja bidde en ny iaf igen
Om du ska ha dem för vanligt hemmabruk så välj den som du gillar bäst, båda har så bra kvalite. Den vanligaste orsaken till att du sedan behöver byta är att ackarna tar slut och då kostar de så mycket att du ändå väljer en ny maskin.
Jag har själv Boschs 10,8V paket som motsvarar Makitas här och det som jag blivit förtjust i är mutterknackaren spm jag använder för diverse skruvdragning. Så för mitt hemmabruk hade jag här valt Makitapaketet, men då utifrån att man får både skruvdragare och en mutterknackare.
Jag har själv Boschs 10,8V paket som motsvarar Makitas här och det som jag blivit förtjust i är mutterknackaren spm jag använder för diverse skruvdragning. Så för mitt hemmabruk hade jag här valt Makitapaketet, men då utifrån att man får både skruvdragare och en mutterknackare.
Jag har Makita kitet som heter LCT203. Det finns till nedsatt pris på K-Rauta. En av skillnaderna där är att båda maskinerna har bitshållare. Jag är hittills nöjd med dom, hade till och med nytta av belysningen igår kväll när jag stod ute och skruvade upp en grind i mörkret.
Nackdelen med bara bitshållare istället för chuck är att om man vill borra så måste skaffa borr med bitsfäste. Å andra sidan så är dom väldigt smidiga och snabba att byta.
Maskinerna är väldigt smidiga men är inte alltid tillräckligt kraftfulla. Ska man till exempel dra i självborrande plåtskruv så lyckas inte jag utan måste bytta till en 'vanlig' skruvdragare.
Nackdelen med bara bitshållare istället för chuck är att om man vill borra så måste skaffa borr med bitsfäste. Å andra sidan så är dom väldigt smidiga och snabba att byta.
Maskinerna är väldigt smidiga men är inte alltid tillräckligt kraftfulla. Ska man till exempel dra i självborrande plåtskruv så lyckas inte jag utan måste bytta till en 'vanlig' skruvdragare.
Produkter som diskuteras: "bitshållare"
Bitshållare
Våra bitshållare är designade för att erbjuda bekvämlighet och enkelhet när du arbetar med olika skruv- och borrprojekt. De håller dina bits stabila och säkra under användning, vilket möjliggör mer noggrannhet och effektivitet i ditt
Läs mer
Ja jag har spräckt 2st, utan att dessa tappats en endaste gång.mattiasp skrev:
Får se om 3e höljet håller.
Ska inte använda den ute i vinter heller för den delen, om det nu är så att plasten blivit spröd av temperaturen.
I övrigt så har den funkat bra.
Bra att veta, men det blir luftdrivna, en nr90ae för garagebygge osv:
http://www.tools-plus.com/hitachi-nr90ae.html
samt en nt50ae2 för taklister, dörrfoder osv.
http://www.tools-plus.com/hitachi-nt50ae2.html
Är jag rätt ute (har ingen som helst erfarenhet av spikpistoler) eller ska jag välja andra modeller?
http://www.tools-plus.com/hitachi-nr90ae.html
samt en nt50ae2 för taklister, dörrfoder osv.
http://www.tools-plus.com/hitachi-nt50ae2.html
Är jag rätt ute (har ingen som helst erfarenhet av spikpistoler) eller ska jag välja andra modeller?
Raskus skrev:
tjena,, jag köpte exakt dessa två i somras! har inte använt den lilla så mycket än, men det kommer.... den stora har fått jobba en del och jag är helt nöjd med den, kört med lite olika spik och det har nästan aldrig krånglat.går som en klocka.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden