3 723 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Var köpa Festool?
Efter att gamla cirkelsågen nära nog brunnit upp vid kapning av bänkskivor så har jag efter moget övervägande bestämt mig för att sänksågen Festool TS55 EBQ Plus samt styrskena är vad jag vill ha. Men den kostar ju en slant...
Något tips på var man hittar bra priser? Brukar t ex kampanjer förekomma?
Och behövs initialt fler tillbehör än skena?
Något tips på var man hittar bra priser? Brukar t ex kampanjer förekomma?
Och behövs initialt fler tillbehör än skena?
"Något tips på var man hittar bra priser?" Testa din lokala handlare och smsservice.se Det går att handla med dom, speciellt om du samtidigt köper tillbehör.
"Brukar t ex kampanjer förekomma?" Ibland, men oftast bara att man får med nåt extra tillbehör. Inte värt att vänta på iaf.
"Och behövs initialt fler tillbehör än skena?" Du klarar dig med endast sågen, men dammsugare och tvingar till skenan är trevligt.
"Brukar t ex kampanjer förekomma?" Ibland, men oftast bara att man får med nåt extra tillbehör. Inte värt att vänta på iaf.
"Och behövs initialt fler tillbehör än skena?" Du klarar dig med endast sågen, men dammsugare och tvingar till skenan är trevligt.
Sågen kostar 6113kr på SMS-service och 6112 på Lindar´n. Min uppfattning om festoolpriser är att det inte är lätt att göra så mycket åt dem. Det finns andra som (i en annan tråd)hävdar att lite munväder kan ta bort några tusenlappar, så försök gärna! Det är möjligt att man kan få med sig något tillbehör, jag har aldrig försökt...
Min erfarenhet just nu är att Festool maskiner köper man billigast i UK och tillbehör på Ebay i Tyskland.
Lägger man lite möda på sökandet så brukar man ofta kunna komma ner på priser 25-30% under Svenska listpriser.
Ang skenor så har jag själv 2 st 140 och en 80 skena, det täcker so far alla mina behov, bara en 140 skena räcker inte.
Lägger man lite möda på sökandet så brukar man ofta kunna komma ner på priser 25-30% under Svenska listpriser.
Ang skenor så har jag själv 2 st 140 och en 80 skena, det täcker so far alla mina behov, bara en 140 skena räcker inte.
Som de andra skriver är det lite skralt med rabatter på deras maskiner. Det lönar sig dock att ringa runt, vissa firmor ger dig rabatt över telefon.
Om du inte har något emot att betala överpris för lätt begagnade prylar så går det en del TS55or (ja, jag vet att jag borde ha ett kolon efter 55 men det gillade inte det sunkiga markup-språket i forat) på Tradera. Oftast ser de ut att vara i rätt bra skick, dock tillkommer ju problematiken med att skicka otympliga skenor.
Om du inte har något emot att betala överpris för lätt begagnade prylar så går det en del TS55or (ja, jag vet att jag borde ha ett kolon efter 55 men det gillade inte det sunkiga markup-språket i forat) på Tradera. Oftast ser de ut att vara i rätt bra skick, dock tillkommer ju problematiken med att skicka otympliga skenor.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det var ju uppe nån sida i England nyligen här som sålde Festool till riktigt bra priser, var det inte du Nimajneb som tipsade om den eller?
Det var Miles
Där är priserna på TS55. Ser väl bättre ut än de svenska i alla fall. Pundet är ju väldigt svagt nu, till och med jämfört med den svenska kronan!
Det var Miles
Där är priserna på TS55. Ser väl bättre ut än de svenska i alla fall. Pundet är ju väldigt svagt nu, till och med jämfört med den svenska kronan!
Redigerat:
jag tipsade om en rea på ebay på sensommaren.
i dagsläget så kostar ts55an ebq fs plus 432 pund och då får man med ett fodral till skenan.
Axminster brukar minst en gång per år erbjuda dubbla skenor.
men 432 pund blir väl ung 4800 jämfört med sveriges 6112. Här är Svenska priser 27% dyrare...
i dagsläget så kostar ts55an ebq fs plus 432 pund och då får man med ett fodral till skenan.
Axminster brukar minst en gång per år erbjuda dubbla skenor.
men 432 pund blir väl ung 4800 jämfört med sveriges 6112. Här är Svenska priser 27% dyrare...
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Men kolla på länken till Miles, där kostar den under £400.
..utan skena ja, men med skena är det samma pris som alla andra men verkar vara utan påsen.Mr Handyman skrev:
Elektronisk konstantvarvtalsreglering
Broms
Quality (?)
FS Skena
Plus Systainer
Det finns snikvarianter.... så shoppar ni framförallt i UK, se till att ha koll på bokstäverna ovan,
Q= quick-plug, dvs avtagbar sladdNimajneb skrev:
Tack alla vänliga själar på detta inspirationsforum!
Jag hittade detta paket på en lokal nätauktion med lokala företag (nya produkter):
"Paketet innehåller Sänksåg TS 55 EBQ, 2st FS 1400 skenor, 1 par tvingar, 2 st skarvjärn. Sågklingans diameter 160 mm. Effekt 1200W"
Jag vann budgivningen idag och får paketet för 5.700kr vilket känns riktigt bra.
/Johan
Jag hittade detta paket på en lokal nätauktion med lokala företag (nya produkter):
"Paketet innehåller Sänksåg TS 55 EBQ, 2st FS 1400 skenor, 1 par tvingar, 2 st skarvjärn. Sågklingans diameter 160 mm. Effekt 1200W"
Jag vann budgivningen idag och får paketet för 5.700kr vilket känns riktigt bra.
/Johan
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Låter verkligen helt ok.
phl skrev:
Det ska enligt instruktionerna gå att stänga av smileys vid nytt inlägg (http://www.byggahus.se/misc.php?do=showsmilies)
Men jag hittar ingen sådan inställning....
/A
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Alltså Miles verkar satsa på snikvarianter av sakerna. Den OF1400 som fanns där hade såvitt jag kunde se ingen systainer, och det är ju värdo då.
Klicka här för att svara