End
End: Ett grundläggande problem med manuella gersågar är att längden måste vara korrekt när man sågar, det är svårt att finjustera i efterhand, med elektrisk kap&ger går det att göra om proceduren och kapa 1 mm om listen skulle visa sig vara för lång. SYM70 har inte fått särskilt mycket ros, finns lite att läsa om här på forumet. Men jobbar man hela dagarna med att sätta lister kan
3 svar · 4,4k läst
D
Dsl: [citat] Den verkar ju helt klart prisvärd. Beställer nog en sådan. Konstigt det här hur sugen man kan bli på vuxenleksaker :blushing: Tack för svaren!
4 svar · 2,4k läst
H
H: [citat] Finns denna månad på kampanj hos Swedol för 5000kr med stativ. Utan lampa dock.
81 svar · 12,6k läst
·
M
Mattias_Pettersson: Nu ska den vara beställd. Hoppas att gå den på måndag. Det blev en Hitachi Ds14dsal 1.5 ah. Ser fram emot nästa vecka:)
53 svar · 20,3k läst
M
MathiasFr: Jag tror jag tittar vidare på Quangshenghyvlar....
8 svar · 7,8k läst
·
Gruvberget
Gruvberget: Jag skulle hålla mig till Axminster mfl kända leverantörer, allt annat är ett vågspel. Jag har handlat specialutrustning för laboratorier via Alibaba, men det är så specifikt och det finns ingen piratmarknad för det så det gick bara bra, Alibaba är bara ett marknadsfönster för 10 000-tals tillverkare av allt från sytrådrullar till grävmaskiner, så det är en djungel som tar
6 svar · 7,8k läst
Bloink
Bloink: Okej. Tack för alla svar. Blev defas värmare, med tillhörande kabelsatser. Landade totalt på 2600kr på mekonomen. Fick sedan 10% rabatt för dom slarvat bort min order :) DRutström: Inte för att det har någon betydelse nu, men det är BMM motorn på 140hk som sitter i min.
6 svar · 8,4k läst
End
End: Jag använde vanlig kakelborr som phl visar, dock med bitsfäste, har ingen aning om vad det var för märke, köpte det i USA för några år sedan. Men det var ett riktigt budgetset så jag tvivlar på att det var riktig tungstenkarbid på spetsen men jag kanske har fel, skärpan var dock inget vidare men det har fungerat rätt bra i vanlig kakel tills jag stötte på stenhård tjockt italiensk
20 svar · 6,8k läst
·
phl
phl: Är det slipning du pysslar med?
4 svar · 1,1k läst
M
MalinW: Vi köpe en sådan hos Torkab söder om Stockholm
2 svar · 1,4k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: Såg en PTS 10 på Bauhaus häromdagen, och den har ett utdragbart utmatningsstöd på sig, precis som det amerikanska tillbehöret till den amerikanska varianten av GTS 10. Undrar om det skulle passa på GTS 10? Skulle ju vara smidigt att ha det.
19 svar · 6,1k läst
RFL
RFL: Bauhaus säljer AEG lilla dragare nu för 999:-, prisvärt som bara den!
5 svar · 1,6k läst
C
Callemaja: Ja, mattiasp, det är så jag menar. Jag är själv företagare och som sådan så sätter man sina priser utifrån att verksamheten ska gå runt. Därav den höga prisnivån.
35 svar · 2,9k läst
mycke_nu
mycke_nu: Låter som brända kontaktytor. Troligen sitter väl dessa i strömbrytaren, eller - något mindre troligt - i ett separat relä.
3 svar · 1,7k läst
T
Tedde: Ok, det förklarar en hel del! Borde vara bilden det är fel på. Någon här som har erfarenhet av att beställa från prishammaren?
2 svar · 1,4k läst
Thomas_snickare
Thomas_snickare: Hej Pär, Bra tips. Så det som gäller för att få god total ekonomi är att filrerar i flera steg. Alltså: Spånsäcken tar allt grova, men inget av det fina dammet Steg två är ett mellan filter som tar 90% av det fina (hur många micron pratar vi om i mellan steget ???) Steg tre är ett fin filter som ta ner till .2 mocron.Med denna modell behöver man bara byta mellan steget med jämna
17 svar · 7,2k läst
G
Grop: Har någon på forumet sett motsvarande profilslip till Bosch PF180?
0 svar · 1,2k läst
·
phl
phl: Jag skulle vilja påstå att fabrikatet spelar mindre roll då konstruktionen är väldigt enkel. Dock ligger det mycket i det Mats säger -- en tät tapet är väldigt svår att få ner med ångare utan att man perforerar ytan. Jag skulle vilja påstå att en tapetångare inte biter på målade tapeter. Gäller det endast papperstapeter som verkar täta i ytan brukar jag dra ett riktigt grovt
10 svar · 13,0k läst
M
-Martin-: [citat] Ok, jag förstår. Jag har nog bara sett bilder där man skruvat uppifrån. Ska nog överväga att ta upp ett gäng (större) hål underifrån (iofs blir ju inte jättemånga eftersom det blir i "periferin", utanför hurtsarna. Jag måste nog också komplettera med lite interna (52 mm) "stöttor" om det blir mindre material i underskivan.
16 svar · 7,3k läst
·
P
pr95: Gör rent använd växellåds-olja 80/90 Kontrollera glapp ska finnas ett större på grövre axel mindre finare axel 0.1-0.05mm oljan ska ta upp det "glapp" som finns inget "klånkande" ska höras när man känner.
8 svar · 11,7k läst
hahel
hahel: Hej Peter. [citat] Söktipsen har du fått av andra :) [citat] Länge sedan jag klämde på 2704:an vill minnas att den känns lite stabilare, Annars så ser jag nog möjligheten att hitta tredjeparts tillbehör som passar i bordspåren som den största fördelen. Givet min användning av maskinen så är jag nöjd med inköpsbeslutet. [citat] Kan inte påstå att jag kört några större
6 svar · 11,8k läst
saturnus
saturnus: [citat] Här i Skåne vill vi hellre kalla henne för norska h....
8 svar · 5,3k läst
·
Gruvberget
Gruvberget: Jag har köpt både från Poolewood och Axminster och under hela 2010 har det inte varit några problem
7 svar · 1,8k läst
K
klenodder: Frågan är om det har hänt något med modellen sen 2008 eftersom det är annnan färg. Får väl testa att fråga CO men misstänker att dom inte har koll på det. Jag får fortsätta med min PT85 så länge och leta vettigare alternativ på blocket. En Makita såldes på Tradera idag men den gick bara för nån 1000-lapp mindre än nypris så det kändes inte riktigt värt det.
3 svar · 6,4k läst
M
mamuth: [citat] Jag köpte en adapter från Tyskland, men har inte vågat använda den eftersom den glappar mot Feinen. Jag är rädd att det ska bli skador på maskinen när den slås mot adaptern vid varje vibration. Någon som har prövat och sen granskat Feinen om den har pallat?
6 svar · 4,6k läst
bengtn
bengtn: [citat] Det gäller främst putshyvlarna där jag vill ha den sista lilla gnuttan skärpa. /B
22 svar · 5,0k läst
D
Danne78: Den här tror jag på, om du inte hittar lidls sticksåg nånstans: http://www.axminster.co.uk/makita-4329-jigsaw-prod835442/
5 svar · 1,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: Bygga_bos tips är absolut det bästa jag har sett för att ställa anhållet på kap/gersågar. Har nu lagt en länk till ämnet i tips&tricks-tråden.
3 svar · 1,2k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Det var minst sagt en annorlunda lösning :P [citat] Festool har en stationäranordning till sina elhyvlar (finns till både 65:an och 850:an). Jag har en sådan, och tycker att den fungerar hyggligt för mindre stycken, men den ersätter absolut inte en "riktig" rikthyvel. Men den är förstås betydligt enklare att transportera... Om detta inte är ett starkt krav skulle jag satsat på
4 svar · 8,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.