Fan det blev extra dyr frakt på gts 10 för den väger över 30 kg hos lawson axminster är hot dyr frakt på dem.. men ej på dw 744 eller 745.

Jag antar att en gts 10 är att föredra för dw 745? Efter som jag inte kommer flytta maskinen och tror att de extra centimetrarna, Effekt, på bordet talar för gts 10? Med dw 744 är nog lite för ball för mig... och dyr.
Vill ha den maskin som ger mig bäst precision.

DW 745 Bordsstorlek 630 × 570 mm
GTS 10 Bordsstorlek 641 x 737 mm

Det blev en Bosch GTS 10! Nu skall det bli ändå roligare att snickra.
Tack för alla bra trådar som äntligen har fått mig att välja.

Kuriosa ang Nya & Gamla GTS 10:an
Kollade med Lawson och det var den nya modellen fast bilden såg lite annorlunda ut på siten.
Om man kollar noga så är det ett orange grepp strax under anslaget och svarta klämmor till vänster om maskinen på den nya ? I alla fall om man antar att de har den senaste på bild hos bosch.se. PÅ den gamla var det oranga klämmor till vä och jag ser inget orange grepp under anslaget.

Det orangea under anhållet är den bifogade 'push sticken' (petsticka - för att inte vara nära klingan med fingrarna).
Den sitter där på högersidan utanpå klingförvaringen.

Såg en PTS 10 på Bauhaus häromdagen, och den har ett utdragbart utmatningsstöd på sig, precis som det amerikanska tillbehöret till den amerikanska varianten av GTS 10. Undrar om det skulle passa på GTS 10? Skulle ju vara smidigt att ha det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.