Har som rukriken säger en Gröm bosch multislip. Min fråga gäller dammsugaranslutningen, för det är väl ett sådant? Det går ju en skruv rakt igenom som täcker mer än halva hålet = dammsugaren får jobba häcken av sig.

Eller är det inte tänkt att man skall koppla dammsugare till den?
 
Om du öppnar maskinen kommer du se att utsuget är strypt på fler ställen. Skruven påverkar inte mer än övriga konstruktionen. Dock tyckte jag att utsuget inte var så illa när man slipade.
 
Vissa dammsugare har inte någon separat kylning av motorn, utan motorn kyls av dammsugningsluften. En sådan konstruktion mår inte bra av att man stryper luften för mycket. Se i så fall till att dammsugaren får dra tjuvluft någonstans.
 
phl skrev:
Om du öppnar maskinen kommer du se att utsuget är strypt på fler ställen. Skruven påverkar inte mer än övriga konstruktionen. Dock tyckte jag att utsuget inte var så illa när man slipade.
Jag märkte iaf ingen skillnad med eller utan utsug. Hålet är ju under 1cm2! :x
Bli till att hålla slangen vid sidan isf.
 
Är det slipning du pysslar med?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.