Hej
Är det någon som vet skillnaden mellan bordscirkelsågarna Makita MLT100 och Makita 2704? Av de uppgifter jag sett på nätet verkar det skilja på motorstyrkan samt att de ser olika ut. Jag har känt på 2704 irl och den är stabil och bra men jag känner ingen som har MLT100.

På Axminister har de dem till nedsatt pris och pundet är lågt så man är lite sugen.
/peter

Hade missat den tråden trots att jag sökt i forumet på olika sätt. Någon som vet om det finns någon tråd om hur man skall söka på forumet? Personligen tycker jag att sökfunktionen på forumet är den sämsta jag stött på i mitt liv och jag kan inte tänka mig någon sämre. Det är gör svårt att få upp gamla trådar. Så tack för att du hjälpte till och visade denna! :D

Så några frågor om sågen: Enligt de kommentarer du nedtecknat verkar sågen passa bra för mina behov. Men känner du någon gång att en 2704 hade varit bättre? Vad är det egentligen man betalar så mkt mer för i 2704.

Är sågen lättarbetad? Tål den att såga mkt utan att bli överhettad? Jag provade en Ryobi såg i höstas och den var på tok för klen. Det tog en evig tid att klyvatryckt 45x45 trots att det inte var fler än 6 st. Ryobin (med stativ) var även vinglig och svår att jobba själv med.

Använder denna till webbläsaren Firefox. Funkar mkt bra:

http://www.whatever.nu/byggahus/byggahus@google.php

När vi ändå håller på kan jag tipsa hur man får snygga länkar:

[.url=www.google.se]Google[./url] utan punkterna blir det Google

Om du vill använda en bild för att länka skriver du såhär (utan punkter igen förstås)
[.url=www.hultafors.se][.img]http://www.tilbudet.nu/Bilder/hammare.jpg[./img][./url]

d^_^b

Lättast att söka utan massa tillägg är att på Google skriva till "+site:byggahus.se" i sin söksträng.

Strålande!
Google tipset var ju helt underbart. (det första tipset kunde jag inte använda eftersom jag slutat använda Firefox till förmån för Chrome eftersom Firefox krashar så ofta)
Helt plötsligt fick man ju upp allt hur enkelt som helst. Så hädan efter blir det aldrig mer sökning mer forumsökrutan.

Men åter till ämnet: det verkar vara få förutom Hahel som har skrivit något om sågen. Är det ingen mer som testat den?

Hej Peter.

v97peter skrev:
Hade missat den tråden trots att jag sökt i forumet på olika sätt. Någon som vet om det finns någon tråd om hur man skall söka på forumet? Personligen tycker jag att sökfunktionen på forumet är den sämsta jag stött på i mitt liv och jag kan inte tänka mig någon sämre. Det är gör svårt att få upp gamla trådar. Så tack för att du hjälpte till och visade denna! :D
Söktipsen har du fått av andra :)

v97peter skrev:
Så några frågor om sågen: Enligt de kommentarer du nedtecknat verkar sågen passa bra för mina behov. Men känner du någon gång att en 2704 hade varit bättre? Vad är det egentligen man betalar så mkt mer för i 2704.
Länge sedan jag klämde på 2704:an vill minnas att den känns lite stabilare,
Annars så ser jag nog möjligheten att hitta tredjeparts tillbehör som passar i bordspåren som den största fördelen.
Givet min användning av maskinen så är jag nöjd med inköpsbeslutet.

v97peter skrev:
Är sågen lättarbetad? Tål den att såga mkt utan att bli överhettad? Jag provade en Ryobi såg i höstas och den var på tok för klen. Det tog en evig tid att klyvatryckt 45x45 trots att det inte var fler än 6 st. Ryobin (med stativ) var även vinglig och svår att jobba själv med.
Kan inte påstå att jag kört några större mängder virke genom den, har klyvt lite nytryckt (~10m) virke vid altanbyggen och det har inte varit något problem, upplever inte att mitt maskinistöra har varnat för överbelastning när jag har matat på så mycket jag vågat.

Då det gäller reglage så tycker jag att den ganska lätthanterlig med hygglig precision i inställningarna.

/Håkan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.