Tror jag blir tokig, jag har lånat ett verktyg som är en justerbar stång, gummibeklädd i båda ändar som är oumbärlig när man sätter tak etc. Men vad heter det? vart kan man köpa det?

JAaaaaaa! där är den ju! tack!

Biltema har en också, de kallar den för takstötta, utifrån bilderna så tror jag att det var stöttan från biltema jag gillade mest.

Tyresö
På byggena kallas en sån för "kärring". Ingen skulle veta vad som menas om någon annan benämning skulle sägas.

Det är som att komma in till en bilverkstad och fråga efter en "montörsvagn", trots att det är det riktiga namnet, så skulle ingen förstå vad man menar. Alla vet ju att en sån "vagn" kallas för h......

Tyresö skrev:
Det är som att komma in till en bilverkstad och fråga efter en "montörsvagn", trots att det är det riktiga namnet, så skulle ingen förstå vad man menar. Alla vet ju att en sån "vagn" kallas för h......
Ett och annat förvirrat samtal har utspelat sig när någon "respektive" ringt till verkstan när polaren är fullt upptagen under bilen, och jag svarat med "han ligger på h***n just nu, kan han ringa tillbaks senare?".

Tyresö
tompaah7503 skrev:
Ett och annat förvirrat samtal har utspelat sig när någon "respektive" ringt till verkstan när polaren är fullt upptagen under bilen, och jag svarat med "han ligger på h***n just nu, kan han ringa tillbaks senare?".

Hahaha, klockrent!!!

Ola78
ryabacken skrev:
Tror jag blir tokig, jag har lånat ett verktyg som är en justerbar stång, gummibeklädd i båda ändar som är oumbärlig när man sätter tak etc. Men vad heter det? vart kan man köpa det?
Ta och hyr en sån här när du ska sätta takgipsen, kommer underlätta mycket mer än en takstötta.

• Skivlyft.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tompaah7503 skrev:
Här i Skåne vill vi hellre kalla henne för norska h....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.