Blindnit
Blindnit: Sitter och letar efter nåt som kan bespara min kropp från onödigt lidande. Jag har en hel ovanvåning med golvyta runt 75m² som är gipsad på väggar,tak samt snedtak. Det börjar bli dags att börja slipa vissa rum där (3 rum,toalett,hall samt trapp). Även nedanvåningen kommer att få samma behandling framöver. Samt källaren i viss mån. Såg den här
0 svar · 5,1k läst
W
woodrat: Ok vart lite snabb med min prisjämförelse måste jag erkänna , får ta en sväng till biltema och se/jänna på maskinen , kanske det är ett vettigt alternativ till duabs , bauhaus-maskinen går bort pga för mycket pengar-för lite kvalité. Någon annan som har erfarenhet från dylika maskiner ?
5 svar · 8,3k läst
·
K
KungAnka: Det låter som "en bra deal". För vidare förklaring av "bra deal" se http://www.tv3play.se/program/lyxfallan (avsnitt 10) Brukar själv tänka på just det programmet för att lyckas hålla mig. Om jag var som du skulle jag inte köpa alla dom där sakerna på en gång, nästan bara sågar och alla av superkvalitet. Du klarar dig väldigt långt på en hyffsad sticksåg (typ en grön bosh i
61 svar · 23,2k läst
6
62_an: MJS-electronics Men han hade bara en Proxxon!
5 svar · 4,1k läst
phl
phl: Snyggt bengtn! Vissa av stålen jag har kan säkert komma till användning, de med mest profiler och krussiduller lär dock ligga på hyllan.
22 svar · 6,2k läst
·
F
FeFFeDoo: Biltema har en sådan i sitt sortiment vill jag minnas. Mvh Fredrik
5 svar · 6,7k läst
M
-Martin-: Halloj! Jag ska utöka mitt sortiment av tvingar och har sneglat på Haromac (tyska tvingar som säljs av Hornbach) Är det någon på forumet som har erfarnhet av dessa? (Det är framförallt de lite längre, typ 120 x 1000, som är av intresse) //Martin
0 svar · 1,5k läst
B
BAN: Tack så mycket! Perfekt när man vill flytta öglan snabbt och lätt. Någon som sett någonting för mer permanent montage?
2 svar · 2,3k läst
End
End: Jo, jag har själv PS300 just för att jag investerar i Festools system och håller med om att ergonomin är bättre. Men med tanke på priset skulle jag inte rekommendera Festool om TS endast är intresserad av en sticksåg till sin maskinpark, med tanke på TS budget tvivlar jag på att det står andra Festool i maskinparken så där är det förmodligen inte någon fråga om systemtänk. Så
12 svar · 8,8k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja, som sagt tycker jag det är ett smidigt mobilt bord som är lätt att packa ihop och ta med sig och jag gillar att där är en bra måtskala som stämmer när man drar ut den med teleskopet. Det tar dessutom inte så stor plats varken hos kund eller i bilen och väger nästan ingenting. Dock krävs ju nästan stativet med hjulen vilket är det bästa jag investerat i på de sista
24 svar · 11,8k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Tänk på att du kanske vill in med en 5 metersbräda och kapa den i kap/geren. Då skulle den maskinen göra sig mycket bättre längs någon av 8-meters-väggarna. Även med hänsyn tagen till var dörren är. Man vill ju inte försöka svänga runt med plankan, iaf om man kan slippa.
6 svar · 6,0k läst
·
Lolle
Lolle: Blir en runda med Gps:n i högsta hugg....Tack för tipsen hitills /Lorant
4 svar · 2,3k läst
pär h
pär h: Jag tittade i manualen för 915-975 och där står det 1450m3 med stora suva skydd För din del som har lilla skyddet på klyvkniven så är det 1110m3. Manualen är lite svår tolkad det är lätt att lägga ihop dom två siffrorna då blir det ca2500m3. Om nu inte jag har tolkat manualen fel men det verkar väldigt orimligt att den skall behöva 2500m3 det kräver knappt stora bredbandsputsar.
10 svar · 4,9k läst
K
kula14: Tack clain!!!
8 svar · 3,3k läst
K
8 svar · 3,3k läst
Ludwig
Ludwig: [citat] Ja, oftast. Men med detta i åtanke så tycker jag mitt järn funkar fint för vad det kostade för kanske fyra år sedan. Kollade lite på "käftarna" och det verkar som om de är rätt plana, har dock inte upplevt att de inte tar. Biltema etc kan ju också skifta leverantör vilket man ska vara medveten om, men är det ett relativt enkelt verktyg som en kofot för 89kr så kan det vara
31 svar · 19,5k läst
·
Thomas_snickare
Thomas_snickare: Tackar för input gällande Mortenes (Gruvberget). Jag ska nog ta en närmare titt innan jag skriver av den. Som du säger priset är ju väldigt lockande. Daniel_N, det är inte gjutjärnet i sig, såklart, alla kvalitets maskiner har bord i gjutjärn, det är dom där gammla 40-70 tals maskinerna som enligt min mening har gjort sitt. Ofta väldigt högt ljud, sämmre precistion än nyare
6 svar · 4,4k läst
End
End: Betongvibrator? Eller varför inte en LXT cykel? :D
11 svar · 1,9k läst
C
carl-johan: Ett samtal till Optimera i Västerås löste det problemet :)
9 svar · 5,4k läst
mrVoodoo
mrVoodoo: Man får onekligen en del inspiration från dessa trådar med planering av verkstad. Har själv hållt på, och håller fortfarande på, med en lite verkstad. Måtten är väl ca 4*5,5m. Där jag i mesta möjliga mån försöker kombinera mek/metall arbete, trä/snickeri, samt förvaring av verktyg, lite byggmaterial, färg, samt trädgårdgrejer som röjare, motorsåg o.s.v. Det blir onekligen
34 svar · 15,5k läst
·
phl
phl: Jag har en dimsmörjare men har inte kopplat in den då jag är rädd för att få just olja i slangarna. Droppar i någon droppe olja i de verktyg som kräver det.
3 svar · 1,1k läst
Dr_Jerkyll
Dr_Jerkyll: [citat] Kul, jag vill se resultatet!
8 svar · 11,4k läst
·
G
GustavW: Har en tjep för 3+m som har gått 30'spik men fortfarande tuffar på. Nästa blir gasdriven istället...
12 svar · 5,2k läst
P
poba53: Köp orginal spännhylsor (6/8/12 mm) från någon av AEG:s servicenter i Sverige. I England säljs maskinen med en annan chuck enligt reservdelslistan. AEG:s reservdelspriser i Sverige brukar vara OK.
1 svar · 3,4k läst
D
Dsl: [citat] Ah, mycket bra tips! Tack så mycket d^_^b
14 svar · 22,8k läst
Bulldog
Bulldog: Sprang på en site med lite nya (tror jag) produkter. http://www.mulecab.com/ De kan möjligen ha inspirerats av en konkurrent men verkar ha en annan prisbild. Jag har ingen aning om kvalité utan vill bara tipsa mina forumkollegor. /t
0 svar · 2,5k läst
J
JerreEssberg: Bauhaus har haft B&D LZR6 för 497:- (ordinarie ca 900:-) i de 2 senaste flygbladen men de hade ju självklart ingen kvar i Göteborg. Ändå var jag där redan första gången de annonserade. (Aktuellt annonsblad gäller tom imorgon 9/1) http://www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v01/ Kom idag på Hornbachs prisgaranti och åkte istället dit och jo, de hade den hemma och jag fick utan vidare
3 svar · 3,7k läst
phl
phl: Hade den blåa nätdrivna Boschmaskinen funnits som alternativ när jag köpte min Fein så tror jag att valet hade fallit på Boschen. Det starkaste argumentet är i mitt tycke priset samt att Bosch borde ha fått till en bra konstruktion efter både PMF180 och GOP:en.
19 svar · 3,3k läst
R
ralferik: [citat] Tack för tipsen! Kör med denna klinga som både är billig och sågar riktigt fina snitt. Sågat köksluckor i mdf o dyl. samt skivmaterial som gerats till möbler mha kexning. Klingan heter: Makita HM-klinga 165x2x20x40T standard: D-03349 Köpt för 80 kr från verktygsladan. Vg se länk. http://www.verktygsladan.nu/index.php/cPath/28_34_127 Mvh Erik
4 svar · 10,8k läst
End
End: [citat] Fick du den? Vad tycker du om den nu?
4 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.