20 340 läst ·
53 svar
20k läst
53 svar
Skruvdragare 14.4v 1.5ah eller 3,0ah
Sida 1 av 4
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Har fått ett bra pris på en Hitachi ds14dsal 14,4v 1.5 ah sprillans ny för 1500kr.
http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=87140
Pratade med 2 st kompisar som jobbar som snickare och båda säger köp Hitachi.
Men så var jag hos en annan kompis och han hade köpt en Makita 14.4v 3,0 ah. stod lxt på den maskinen. Och han är super nöjd med den.
Vad skiljer på 1,5 ah och 3,0ah?
Ringde dessutom om pris hos en handlare på just Dsal och då frågar han om det är 1.5ah eller 3.0ah jag vill ha pris på. Men nu har jag letat men hittar ingen Dsal med 3.0ah? Kan han ha förväxlat med dsl?
Tacksam för svar.
http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=87140
Pratade med 2 st kompisar som jobbar som snickare och båda säger köp Hitachi.
Men så var jag hos en annan kompis och han hade köpt en Makita 14.4v 3,0 ah. stod lxt på den maskinen. Och han är super nöjd med den.
Vad skiljer på 1,5 ah och 3,0ah?
Ringde dessutom om pris hos en handlare på just Dsal och då frågar han om det är 1.5ah eller 3.0ah jag vill ha pris på. Men nu har jag letat men hittar ingen Dsal med 3.0ah? Kan han ha förväxlat med dsl?
Tacksam för svar.
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Okej tack. Då ska jag ta och köpa Hitachin med 1,5 ah
Spring och köp! 1500 är ett jättebra pris (om det är inkl. moms och 2st 1,5Ah batterier). Du får inget bättre till det priset. Är det med ett batteri är det fortfarande ett OK pris, men ska du bygga typ 50 kvadratmeter altan kommer du nog vilja ha ett till batteri.
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Har oxå köpt en 1,5Ah, tycker den känns riktigt bra! Hoppas du fick/får med 2 st batterier. Får du det så lär det knappast göra nåt att behöva ladda batteriet i 40 min...
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Är en kille på jobbet som har en kompis som jobbar extra på ett ställe så han får lön i att ut verktyg i deras butik momsfritt. Sen var han nu riktigt sugen på pengar så skulle ta ut den för sina innestående pengar för 2000 men säljer den till mig för 1500. Som sagt han behöver pengarna verkar det som
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
2 batterier och allt ska inga glömde jag tillägga.
Medlem
· Västerbottens län
· 61 inlägg
Där jag skulle köpa maskinen nu har den inte hemma. Vart lite sugen på att skaffa Dsal med 3ah istället för 1,5ah. Men vart finns den att köpa hittar bara maskinen med 1,5ah men ska ju finnas med 3ah.
Håller med Daniel till fullo. Jag har dock dammsugare och ett par sågar som är riktiga batterislukare och mer eller mindre kräver sina 3,0Ah, så för att undvika onödigt många (och dyra) batterier har jag bara sådana. Men hade jag bara skruvdragare skulle jag ha två små batterier.
Ja det beror ju helt klart på hur man jobbar. Står man ex vis ute i älgtornet är det lååångt till närmaste eluttag. En del föredrar att få små micropauser i arbetet när det skall bytas batteri, andra gillar att köra på.
Håller helt med dig. Nu har jag bara skruvdragare till de batterierna - skulle jag haft en såg hade jag gått på så stora batterier som möjligt.Danne78 skrev: