Har fått ett bra pris på en Hitachi ds14dsal 14,4v 1.5 ah sprillans ny för 1500kr.

http://www.lindqvist-msk.com/detaljer.asp?butik=87140

Pratade med 2 st kompisar som jobbar som snickare och båda säger köp Hitachi.
Men så var jag hos en annan kompis och han hade köpt en Makita 14.4v 3,0 ah. stod lxt på den maskinen. Och han är super nöjd med den.

Vad skiljer på 1,5 ah och 3,0ah?
Ringde dessutom om pris hos en handlare på just Dsal och då frågar han om det är 1.5ah eller 3.0ah jag vill ha pris på. Men nu har jag letat men hittar ingen Dsal med 3.0ah? Kan han ha förväxlat med dsl?

Tacksam för svar.

Ah (amperetimmar) talar om hur länge du kan köra maskinen, jämför med storleken på en bensintank. :)

Ds14dsal finns med både 3Ah och 1,5Ah.
Jag har just köpt en själv och valde då 1,5Ah pga storleken och vikten, den räcker tillräckligt länge i batteriet ändå.

Okej tack. Då ska jag ta och köpa Hitachin med 1,5 ah;)

Glömde skriva att vikten på en med 1,5Ah är 1,4kg och 3Ah väger 1,7kg.

Men om du har långt till ett vägguttag eller vill att batterierna ska räcka väldigt länge så är det ju bättre med 3Ah.

Spring och köp! 1500 är ett jättebra pris (om det är inkl. moms och 2st 1,5Ah batterier). Du får inget bättre till det priset. Är det med ett batteri är det fortfarande ett OK pris, men ska du bygga typ 50 kvadratmeter altan kommer du nog vilja ha ett till batteri.

Har oxå köpt en 1,5Ah, tycker den känns riktigt bra! Hoppas du fick/får med 2 st batterier. Får du det så lär det knappast göra nåt att behöva ladda batteriet i 40 min...

Tycker 3Ah är det enda som duger om man köper en riktig maskin.

Är en kille på jobbet som har en kompis som jobbar extra på ett ställe så han får lön i att ut verktyg i deras butik momsfritt. Sen var han nu riktigt sugen på pengar så skulle ta ut den för sina innestående pengar för 2000 men säljer den till mig för 1500. Som sagt han behöver pengarna verkar det som:)

2 batterier och allt ska inga glömde jag tillägga.