4 608 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Adapter för Boschblad till Fein Multimaster mfl!
Läste i en gammal tråd att det fanns en boschadapter för att kunna använda boschblad till bland annat min Fein. Ser att den också ska passa multiverktyg från Craftsman, dremel, Mastercraft, Multi2pro, Rigid, Rockwell och Worx.
Vid ett besök hos min verktygsleverantör så nämnde jag det och då letade vi reda på artikelnumret i tråden och beställde hem en från Bosch. (Han kunde inte hittad en när han sökte i sitt system men när han fick fram artikelnumret så dök den upp i datorn)
Fick betala 80 kr ink moms. Har nu testat att sätta fast blad på min Fein och adaptern verkar funka! Så nu kan jag använda "billiga" boschblad i stället för att vara tvungen att alltid använda Feins svindyra originalblad även om dom är väldigt bra kvalitet.
Det är alltså en originaladapter från Bosch och numret som står på förpackningen är "Universaladapter" 2 608 000 468 -720 där dom sista tre siffrorna står med tunnare stil.

Hoppas tipset kan vara till hjälp till er andra.
Vid ett besök hos min verktygsleverantör så nämnde jag det och då letade vi reda på artikelnumret i tråden och beställde hem en från Bosch. (Han kunde inte hittad en när han sökte i sitt system men när han fick fram artikelnumret så dök den upp i datorn)
Fick betala 80 kr ink moms. Har nu testat att sätta fast blad på min Fein och adaptern verkar funka! Så nu kan jag använda "billiga" boschblad i stället för att vara tvungen att alltid använda Feins svindyra originalblad även om dom är väldigt bra kvalitet.
Det är alltså en originaladapter från Bosch och numret som står på förpackningen är "Universaladapter" 2 608 000 468 -720 där dom sista tre siffrorna står med tunnare stil.

Redigerat:
Inte som jag kunde märka när jag kände rejält på den med handen. Har dock inte provkört den skarpt. Däremot var det viktigt att vända brickan rätt väg för att det skulle bli stumt och bra när jag kände på den.
Då väntar vi bara på en adapter till Boschen så man kan köra billigare blad på den.
Vad som är billigt verkar va relativt då jag själv anser att Boschbladen är hutlöst dyra för den lilla metallbiten.
Skulle kanske ge sig på att gnista/skära/slipa om ett på prov.
Men härdningen har förmodligen gett sig då dom blir varma när dom slits och man själv vill fortsätta såga oavsett :blushing:
Vad som är billigt verkar va relativt då jag själv anser att Boschbladen är hutlöst dyra för den lilla metallbiten.
Skulle kanske ge sig på att gnista/skära/slipa om ett på prov.
Men härdningen har förmodligen gett sig då dom blir varma när dom slits och man själv vill fortsätta såga oavsett :blushing:
Jag köpte en adapter från Tyskland, men har inte vågat använda den eftersom den glappar mot Feinen. Jag är rädd att det ska bli skador på maskinen när den slås mot adaptern vid varje vibration. Någon som har prövat och sen granskat Feinen om den har pallat?skogstomten skrev:Läste i en gammal tråd att det fanns en boschadapter för att kunna använda boschblad till bland annat min Fein. Ser att den också ska passa multiverktyg från Craftsman, dremel, Mastercraft, Multi2pro, Rigid, Rockwell och Worx.
/.../
Har nu testat att sätta fast blad på min Fein och adaptern verkar funka! Så nu kan jag använda "billiga" boschblad i stället för att vara tvungen att alltid använda Feins svindyra originalblad även om dom är väldigt bra kvalitet.
Klicka här för att svara