E
eraakfa: Ahh nu blev det så där svårt igen. Om det blir perfekta snitt som du säger så föredrar jag såklart det framför sticksågen, särskilt som det blir en hel del list och foder som geras oxå. Hmm. Blir till att tömma spargrisen iaf då. Tack för svaren!
11 svar · 4,6k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] JA usch ja. Den hemska tingesten käkade upp lite av min tumme för en massa år seden. :S
4 svar · 2,2k läst
1337
1337: Jag har en Falke-nånting, DeWalt DW680 och Festool EHL 65. Både DW'n och Fistoolen fungerar klockrent, men jag föredrar Festoolen för att den väger mindre än hälften av DW'n. Falken har jag kvar som påminnelse varför man inte ska köpa billig skit.
2 svar · 2,1k läst
prototypen
prototypen: "ALLA" använde asfalt förr , tom min del av huset från -79 är det asfalt på och den andra från -38 är det självklart att det är asfalt på. Protte
9 svar · 4,5k läst
P
pleqtiz: har hittat felet nu..och det var tydligen filtsäcken ovanpå som felet låg i..tog helt enkelt och provade med att ta den gamla spånsugens säck ..och voila..fullt tryckd^_^b dock är en Felder spånsug på väg hem :wow:
7 svar · 3,5k läst
Lagavulin
Lagavulin: Hörde med Paslode i US varför man inte kunde få tag i deras iM90-gaspistol. Svaret var att den inte finns till försäljning där (troligen inte i framtiden heller). Fick ingen förklaring varför. De skickade med ett par länkar till Paslodeprylar. Glad Påsk / Lagavulin http://itwconstructionparts.com/xcart/ Paslode Factory Refurbished tools can be purchased at http://paslodeoutlet.com Tech
35 svar · 6,7k läst
A
Aniska: Vi är byggnadsvårdare så det gör det bara mer intressant. Tack! :) Men fortfarande saknas alla tips på hur man bäst köper verktyg...
10 svar · 5,5k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Och ett tjock stabilt sticksågsblad. --- Mats ---
13 svar · 1,8k läst
Masses
Masses: Vilken smart idé! Kanonkalas, ska genast åtgärdas på min TS
2 svar · 1,6k läst
·
T
Tilapic: Jag var och lånade en provbit av panelen och testade med spikpistolen. Blev lite förvånad... än fast pistolen var 5 mm från hörnet på sponten så gick hela spiken in och lite till. Nu hade jag dock ingen regel bakom panelen så jag blir kanske tvungen att använda ett don ändå när jag tänker efter. =)
2 svar · 7,1k läst
CCPusher
CCPusher: Om någon i göteborgstrakten skulle vilja vara så vänlig att glida in om och köpa en såg till mig så står jag naturligtvis för frakten och bjuder på ett flak öl som tack. Snälla någon? :)
5 svar · 3,6k läst
mattiasp
mattiasp: Jag har föreslagit en bullermätningsstandard för dammsugare här: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/169925-forumets-ljudmaetningsstandard-foer-dammsugare.html#post1298071 Appen är för övrigt gratis. Läs mer om den här: http://www.av.se/teman/buller/app/
12 svar · 9,3k läst
snickarboden
snickarboden: Fintandad, jag kör alu och annat med min ELU kap/ger med negativ tandvinkel och skulle rekommendera det i ditt fall med. /Kent
1 svar · 1,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Hehe... Ligger ju lite i det förstås... Men man tar sig råd till sådant som e kul och ha... ;)
15 svar · 5,6k läst
Thomas_snickare
Thomas_snickare: okej, fattar principen, men var lite sugen på den där länken ändå, låter som en källa till kunskap, eller var det det enda som fanns på den där sidan? men tack för förtydligandet!
6 svar · 1,4k läst
Masses
Masses: Sådärja dom har man fjärrstyrning till Spånsugen och CT26´an! Ha, vilken lyx men det är jäkligt skönt att slippa allt springande med att starta sugar. Vill tacka PHL som via mail och telefon guidade mig när jag var helt ute och snurrade gällande kopplingarm, noll kablar, Y förgreningar och gud vet vad... Kan citera mig själv från ett av mina mail: "Hrmm, tur jag inte jobbar som
110 svar · 26,2k läst
·
Raskus
Raskus: Jag vände när de visar sig ta 145 kr för en vanlig gipsskiva 2400*1200, minus 20% då förstås. Blev Byggmax budgetskiva för 67 kr styck istället. Jag får leva med att de minsann är myyyycket sämre än Gyprocs hux flux deluxeskiva för dubbla priset.
23 svar · 6,9k läst
A
AndreasE: Jag har precis varit och försökt reklamera en Kärcher 5.585 för att den saknar tank för rengöringsmedel, men det visar sig att detta inte är något som ingår. Däremot finns den med i bruksanvisningen. På baksidan (som jag inte lyckas hitta några bilder på) är maskinen helt slät förutom fästkrokar för ett nät som kan hålla lite extra munstycken o dyl. För rengöringsmedel finns
7 svar · 5,8k läst
N
Nissepisse: "Jag tror, eller vet egentligen, att BCL1815 är beteckningen på batteriet, ett 18 V 1,5 Amp." Aha, därför jag inte hitade någon vettig info :blushing: Smältarn - Tack för infon!
3 svar · 2,3k läst
Springare
Springare: [citat] Jag var där mellan 16 och 17 men jag såg ingen person som var slut. :P
25 svar · 8,8k läst
slacker
slacker: [citat] Det följde med en till min Leica Lino - Vet faktiskt inte vart man kan köpa den löst. :S
8 svar · 4,6k läst
Masses
Masses: Schysst! Tack K
4 svar · 1,7k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Jo men inte blandaren för vispen är ju ibland lite kladdig... ;):D
7 svar · 1,7k läst
CCPusher
CCPusher: Jag är riktigt nöjd med både kompressorn och julas billiga klammerpicka, har inte hunnit testa sencon än. Funderar dock på om jag skulle ha valt kvartstumsslangen istället?
17 svar · 2,4k läst
T
trojlee: jag är också grymt sugen på detta kit!!!gillar ergonomin....greppet och byxkroken:) // M
4 svar · 1,3k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Bra artikel, som vanligt är det intressant att läsa summeringen och jämföra den med tabellen. Hans tabell visar ett antal hyvlar som hyvlar lika bra, men hans text anger en klar vinnare. En förklaring om man tittar i tabellen är att han bedömt inställningen som sådan. --- Mats ---
75 svar · 13,0k läst
·
S
semb: Oj då, det var nog önsketänkande....
12 svar · 13,3k läst
mycke_nu
mycke_nu: I New York City är sales tax 8,875%. Det är lite billigare utanför stan, men givetvis inte värt besväret eller bensinpengarna. Det finns inga möjligheter att få tillbaka skatten när man lämnar USA. Gaspatroner finns inte en chans att få med på flyget, jag skulle vilja föreslå en laddningsbar 18V 16 Gauge, jag är mycket nöjd med min. Laddaren är givetvis 115 V, men det är bara att
10 svar · 4,0k läst
End
End: Så du har både MST150 och LEV1400, handen på hjärtat, vilken av de två litar du mest på när du ska väga av något? Sen jag började använda MST180 litar jag knappt på andra vattenpass hur noggranna toleranser det än står på pappret. Det enda som skulle få mig köpa Festoolen kan isåfall vara toolpoints bonuschecken om det inte skulle finnas något annat av intresse den dagen jag
36 svar · 8,2k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: testa en elux silent modell. Suger som f...n o så tyst att risken är att du går ifrån den utan att stänga av då du knappt hör den. Däremot inget att utsätta för slipdamm eller blött mög,
38 svar · 8,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.