8 204 läst ·
36 svar
8k läst
36 svar
Festool cc-branding med Stabila?!?
Å andra sidan så finns det (har funnits under lång tid?) en hel del Festool-märkta grejjor som är bra.
Tvingarna är väl Bessey om jag inte minns fel å sen var det ju den därna hölstermojjängen till skruvdragaren (Kommer dock inte ihåg originaltillverkaren) som var helt ok.
Finns det mer?
Tvingarna är väl Bessey om jag inte minns fel å sen var det ju den därna hölstermojjängen till skruvdragaren (Kommer dock inte ihåg originaltillverkaren) som var helt ok.
Finns det mer?
of2000 fräsen var tillverkad av mafell, saneringsfräsen (numera protool) tillverkades av flex, bitsen är jag ganska säker på är tillverkade av Wiha, forstnerborren är tillverkade av Zobo och dammsugarna är tillverkade är Kränzle.
Bigg Lugg (se tex http://www.axminster.co.uk/shop-Bigg_Lugg.htm)Micke184 skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Som den Festool-b*g man är så fick man ju idag införskaffa ett styck LEV 1400 som tydligen min ÅF fått in igår... och det är hiskeligt likt det som omtalas här men jag tolkar det som att det nu är Festool själv som står för tillverkningen och jag gillade just att det var 1400mm...
http://www.festool.se/Produkter/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=497849&name=Vattenpass-LEV-1400
Finns även som 350 samt 800 och 800 finns även digitalt...
http://www.festool.se/Produkter/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=497849&name=Vattenpass-LEV-1400
1400 är en trevlig o hanterbar längd.Paul-Staffanstorp skrev:Som den Festool-b*g man är så fick man ju idag införskaffa ett styck LEV 1400 som tydligen min ÅF fått in igår... och det är hiskeligt likt det som omtalas här men jag tolkar det som att det nu är Festool själv som står för tillverkningen och jag gillade just att det var 1400mm...
[länk]
cm-priset är högre än Hultafors MST men å andra sidan har det mjukare kanter..
Hur var det med belysningen?? Finns den kvar?
säger inte så mycket mer än att vattenpasset tål ljus:wow:Festool skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jo, belysning i den vertikala men bara i den ena av de två horisontella... 
Jag har MST 150 också men detta är smidigare att jobba med känns det som...
...och så är det ju Festool... :wow:

Jag har MST 150 också men detta är smidigare att jobba med känns det som...
...och så är det ju Festool... :wow:
Så du har både MST150 och LEV1400, handen på hjärtat, vilken av de två litar du mest på när du ska väga av något?
Sen jag började använda MST180 litar jag knappt på andra vattenpass hur noggranna toleranser det än står på pappret.
Det enda som skulle få mig köpa Festoolen kan isåfall vara toolpoints bonuschecken om det inte skulle finnas något annat av intresse den dagen jag får checken.
Sen jag började använda MST180 litar jag knappt på andra vattenpass hur noggranna toleranser det än står på pappret.
Det enda som skulle få mig köpa Festoolen kan isåfall vara toolpoints bonuschecken om det inte skulle finnas något annat av intresse den dagen jag får checken.
Klicka här för att svara