13 318 läst ·
12 svar
13k läst
12 svar
Bosch GCM 800S eller GCM 8SJ?
Jag önskar er hjälp med ett köpråd. En lokal bygghandlare kommer att ha en kampanj under helgen med möjlighet att köpa en Bosch GCM 800S för 2995 kr eller en GCM 8SJ för 3500 kr. Är GCM 8SJ värd att betala 500 kr extra för? Har förstått det som att fördelarna med SJ är att den har laser, mjukstart och något starkare motor, men känner i övrigt inte till några skillnader.
Får man fråga vad lokala handlaren heter?
Annars håller jag med alla andra här, 500 är inget att orda om i det här fallet, bara att välja 8SJ och bli nöjd.
Jag sålde min 8S, en underbar såg men det var just mjukstart jag saknade.
Annars håller jag med alla andra här, 500 är inget att orda om i det här fallet, bara att välja 8SJ och bli nöjd.
Jag sålde min 8S, en underbar såg men det var just mjukstart jag saknade.
XL Bygg har 2-års jubileum med 20 % på hela sortimentet (förutom kampanjvaror) på lördag, därav priset. Vet inte ifall jag kommer att få tag på en SJ, men finns ju annars på bla Toolab för 2 695 inkl frakt. Kan någon förklara fördelarna med mjukstart för en novis?
Har en 8S. Underbar såg. Men hade också gärna haft mjukstart.
DEt är för när man riktigt in sig där man ska såga och sedan startar sågen så kan ibland träbiten hoppa till lite. Men det är bara mjukstart som skiljer. Laser och lampa sitter det på S:en med.
Men satsa självkalrt på en SJ
DEt är för när man riktigt in sig där man ska såga och sedan startar sågen så kan ibland träbiten hoppa till lite. Men det är bara mjukstart som skiljer. Laser och lampa sitter det på S:en med.
Men satsa självkalrt på en SJ
Har en SJ, tycker mjukstarten är fantastisk, lasern bra, ffa om större mängder och lite mer precisionkrav, ex lister, socklar, foder då du alltid vet på mm var skäret hamnar. Lampan kan man skrota, för dålig för köra i mörker, inget användningsområde i dagsljus
Jag förstå inte varför folk är så negativa till lampan. Tycker den är perfekt en sen sommarkväll när man står ute och sågar, lyser tillräckligt för att man ska se sitt streck och det är ju det enda som behövs eller?
Menar du inte 3689kr hos Toolab?semb skrev:
Klicka här för att svara