P
Hej allihopa!

För ett par veckor sen så beställde jag en Logosol hyvel och då fick jag med en spånsug då dom har kampanj på detta.. så nu idag tänkte jag prova grejjerna.

men jag får inte upp nåt tryck i den. den suger knappt nåt och ingen av påsarna blir fyllda av luft utan dom bara fladdrar lite.
har provat att polvända elektroniken då det fanns polvändare på uttaget men inget resultat där.
Det slog mig just att jag har 2 slangar på den..kan det vara detta? att den inte orkar då den i bruxen suger runt 1450m3/h och är på 1500watt.. eller är Logosols kines spånsugar rent skräp?

Tack på förhand!

Om där är två uttag och du bara har det ena inkopplat och det andra helt öppet så lär det vara problemet. Testa i så fall att plugga det öppna uttaget så bör det hända grejor.

P
var just ut och provade det men det hjälpte knappt.. lite värre sug vart det men påsarna va likadana.. en sak märkte jag nu att täppte jag till sugslangen så ville påsarna tryckas ihop.. och det spela ingen roll om jag polvände motorn då...

kan inte bara köra med en spånslang heller då hyveln kräver 2:S

Det sitter inte något transportskydd kvar i inlopp/utlopp på fläkten?

I en sådan fläkt går alltid luften på rätt håll, för att kolla rotationsriktning på fläkten skall den snurra mot utloppet.

Har du ström på alla faser till sugen?

Ring Logosol.
Har mycket svårt att tänka mig att de säljer skräp.

/Kent

P
har kollat om det är nåt transport skydd kvar och det var det inte.. såg ut att vara öppet iaf...

om maskiner har ström på alla faser.. det har den.. :)

ja imorgon får logosol ett samtal... och har dom ingen lösning så får Felder ett samtal ifrån mej:cool:

antagligen får Felder det endå :wow:

P
har hittat felet nu..och det var tydligen filtsäcken ovanpå som felet låg i..tog helt enkelt och provade med att ta den gamla spånsugens säck ..och voila..fullt tryckd^_^b

dock är en Felder spånsug på väg hem :wow:

• Gilla
Aimo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.