Rund_skruvad
Rund_skruvad: [citat] Ibland är man blind för det självklara. tack. :blushing:
4 svar · 1,4k läst
J
johanpelle: Blir du nöjd med resultatet du får med vändskär?
11 svar · 16,1k läst
·
snickarboden
snickarboden: Den stödjer ämnet så du sen kan borra. Dock får du hålla borret för hand. Har tyvärr ingen länk, har det mesta i huvudet (jobbat som slöjdlärare) eller i bokform. /Kent
3 svar · 2,6k läst
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Axminster är ökända här på forumet för sina fraktkostnader på större prylar. Själv gav jag tex 50gbp i frakt av sågen från miles.
21 svar · 4,9k läst
M
myrstack: Efter att ha använt en LK minipress (batteridriven smidig liten sak) för första gången häromdagen är jag otroligt imponerad över skillnaden mot en gammal hederlig traditionell REMS eller motsvarande. Så ska du göra ROT-arbete där det är trångt och eländigt, jobba över axelhöjd osv så rekommenderar jag starkt att kolla på vikten på maskinen. I mitt fall var allt trångt och
6 svar · 20,5k läst
D
Davidofsweden: Hej Paneln är ca 22*170 + locklist och vet inte riktigt än vad jag väljer för mskn. Låter som det kan funka med lackfräsen också på husväggen och om det inte går så har jag ju två trappor som i framtiden ska slipas och lackas. Se vad man kan hitta för begagnade maskiner. Tack för tipsen.
6 svar · 11,1k läst
jac
jac: [citat] Jo, det var en sådan jag hade i tankarna. Jag har inte kommit så långt att jag har skaffat full koll på årsmodeller och eventuella skillnader. Jag väntar fortfarande på att någon skall förklara om lackfräsen kan vara rätt verktyg för detta eller inte. Men förslagen brukar istället vara slipa, hyvla eller varför inte sickla. En sickel är ju något billigare i inköp... (och
25 svar · 61,0k läst
F
Fluxor: [citat] Köper du Karl Hedin-virke så kanske :D
11 svar · 8,1k läst
H
HenrikHuslöse: Swedol har både slang och kopplingar av vettig kvalitet. Köpte några "4 Use" kopplingar eftersom märkesvarianten var slut. Trodde inte att de skulle fungera, men de gör de.
6 svar · 2,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Har du nog rätt i så den där "gratis" dragkroken skulle man nog ändå avböjt...
77 svar · 14,6k läst
·
K
kirderf83: Ingen?
1 svar · 910 läst
K
1 svar · 910 läst
Bezt
Bezt: Ok, tack för svaret. Verkar vara en trevlig såg.
2 svar · 4,1k läst
bygga_bo
bygga_bo: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/169591-en-epok-har-gatt-i-graven.html
1 svar · 17,8k läst
O
obba: jag har beställt denna http://www.sparrsab.se/productinfo.asp?pid=248&pgid=360 har inte fått hem den än dock, men den känns rätt så prisvärd me tanke på att man får med transportör oxå.
2 svar · 2,7k läst
Matti_75
Matti_75: Milwaukee har ett bra paket med det mesta du behöver.
2 svar · 1,4k läst
R
Randulf: [citat] Det gjorde egentligen inte jag heller, eller snarare jag behövde en till en sak. Köpte en meec på Jula för 199:- + några Bosch blad och slipplatta. Fattar inte att jag inte köpt en tidigare, tycker den åker fram hela tiden till diverse småsaker. Så nu vart det en GOP för att slippa sladden.
29 svar · 22,4k läst
·
M
MartinT: [citat] Nu vet jag inte säkert att så är fallet, det är enbart en kvalificerad gissning. Den nya sågen skulle ha "större arbetsbord så att det lättare går att såga skivor", men fortfarande passa på det befintliga rullbordet GTA 60W. Om den då inte hade infällbara kanter skulle det omöjligen gå att fälla ihop bordet (beror förstås på vilken/vilka sidor av bordet som är
4 svar · 1,9k läst
Y
Yeti 550: Biltemas tigersågsblad, övriga sågblad, borrar, stämjärn mm mm är att betrakta som engångsprodukter, men priset är så lågt att man nästan kan acceptera detta faktum!:cool:
30 svar · 18,4k läst
End
End: [citat] Köpte en sådan förra året eller var det 2009, för typ en tia hos Classe då de hade rea på rea..på rea. Denna SM-passet ska iaf inte jämföras med deras hantverkarpass från HV serien som är betydligt bättre
13 svar · 8,1k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Bara att gratulera! :)
156 svar · 19,6k läst
T
Tjacko: [citat] Jag gick på kurs hos logosol i höstas och Bert (kursledaren) sa just att anhållet skulle vara vinklat ut från klingan för att minska kastrisken. Han menade att sågsnittet läggs i framkant på klingan så man får raka snitt även med lite vinkel på annhållet
42 svar · 27,9k läst
·
nanowire
nanowire: Apparat:Nilfisk Multi 30 T VSC INOX Mätutrustning: Iphone 4, AMV buller ver. 1.3 Mätpunkt 1: 82,8 dB
24 svar · 3,2k läst
L
Lateralus: Kul att du delar med dig om vad du tycker! Extra roligt är det eftersom jag går i tankarna att köpa precis en sådan maskin.
1 svar · 10,6k läst
S
silversmeden: Hårdlöda med Fosco eller liknande ett fosforkopparlod med 2 %silver i arbetstemp 700 gr. Mjuklödning med tenn 3% silver arbetstemp 300 gr, jag vet att Bauhaus har fosforkopparlodet men kommer inte i håg vad det heter där. Annars har Rinkaby eller välsorterad järnaffär, problemet kan va att du måste köpa helt paket ett par kg. Bauhaus säljer 3-4 stickor i ett paket.
8 svar · 7,2k läst
O
Odjuret: I snacket om kvalitet så tycker jag att hänga ut blitema som dålig kvalite är fel... prylen höll i en massa år..... Det som är dåligt är att det inte fanns reservdelar till den längre. men frågan är hur ofta folk väljer att reparera en maskin? Oftast så köper man en ny om den gamla går sönder...
21 svar · 9,6k läst
C
corre: Är VT-70121 på Swedol något att ha? finns det likande för lika eller mindre pengar som är bättre?
5 svar · 2,7k läst
1457g
1457g: Jag har en 1/2" kamasa sats som är några år gammal. Jag tycker faktiskt att den är sk-t dålig. Spärrkulan som låser hylsorna är alldeles för hård så man få sprätta bort hylsorna med en skruvmejsel, svarvräfflorna på handtaget är så vassa att jag har lindat eltejp där man håller för att det ska vara skönare, och passformen på några av hylsorna är under all kritik.
12 svar · 2,5k läst
M
Matss: Småmaskinsservice
1 svar · 1,0k läst
M
MartinT: [citat] Helt klart veckans garv :D
14 svar · 8,5k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Använder inte min Carvex just p.g.a lampan som bara är jäkligt störig... Föredrar min gamla 300 så Carvexen står oftast still i bilen bara...
12 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.