2 191 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tarelugnt med vinkelslipen....
Ja den här var ju uppe på tapeten här för något år sen.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/66227-doedad-av-vinkelslip.html
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/66227-doedad-av-vinkelslip.html
Kan fylla på med en berättelse om en bekant som stod och kapade upp sin oljetank med en vanlig 125mm vinkelslip. Råkade tappa slipen på foten, kapskivan åt sig igenom skon och ner i foten och lyckades ställa til med rätt bar skada i form av söndertrasade senor och ledband. Den kan verka förarglig men kan man kapa stål på sekunder så kan man kapa kött på bråkdelar av sekunder.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 182 inlägg
Får mig att tänka på den där kapskivan med sågkedjeklingan. Huvva!
Klicka här för att svara