Kan fylla på med en berättelse om en bekant som stod och kapade upp sin oljetank med en vanlig 125mm vinkelslip. Råkade tappa slipen på foten, kapskivan åt sig igenom skon och ner i foten och lyckades ställa til med rätt bar skada i form av söndertrasade senor och ledband. Den kan verka förarglig men kan man kapa stål på sekunder så kan man kapa kött på bråkdelar av sekunder.
 
Får mig att tänka på den där kapskivan med sågkedjeklingan. Huvva!
 
Mikael_L
Johan Gunverth skrev:
Får mig att tänka på den där kapskivan med sågkedjeklingan. Huvva!
JA usch ja. Den hemska tingesten käkade upp lite av min tumme för en massa år seden. :S
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.