*aaarrggghhhhh*
 
Åk ner till Elektroskandia och betala dyrt för en kontaktor nu så glömmer du det där kvickt.
 
haha, Nu har jag letat upp en online försäljare av ISKRA till ungefär samma pris som Expressel. Så jag får hålla mig några dagar...

PHL, är otroligt tacksam för din hjälp, mööhen tack!
 
Gött! Du kunde ju annars beställt hos Elbutik.se och plockat upp prylarna i Landskrona när du kör förbi.

Edit: De var dock rätt dyra...
 
Tack för tipset PH! hittade www.malmbergs.com. Dom skulle ha 200 riksdaler för en sådan kontaktor Iskra 7,5kW, 16A, 230V
 
Sådärja dom har man fjärrstyrning till Spånsugen och CT26´an! Ha, vilken lyx men det är jäkligt skönt att slippa allt springande med att starta sugar. Vill tacka PHL som via mail och telefon guidade mig när jag var helt ute och snurrade gällande kopplingarm, noll kablar, Y förgreningar och gud vet vad... Kan citera mig själv från ett av mina mail: "Hrmm, tur jag inte jobbar som elektriker iallefall!!!"

Så kommer man då till nästa fundering, skulle man rent hypotetiskt kunna byta plats på motorn och insuget, så att insuget kom uppifrån? Ska man som jag, så småningom, dra 125 rör i taket så hade det varit kanon om man kunde gå upp med ett rör direkt, eller jag kanske ska hålla mig till ett droprör som jag kopplar på en liten bit slang in till spånsugen som alla andra vanliga människor gör?! :-S
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.