XL-bygg fyller 2 år och firar med 20% på alla lagervaror nu till helgen.d^_^b

Då kanske man kan handla saker till rek.pris denna helg :D

Men har de 20% på Festool också?

Nimajneb skrev:
XL-bygg fyller 2 år och firar med 20% på alla lagervaror nu till helgen.d^_^b
I alla XL-butiker eller bara hos dig? Det står inget på deras hemsida i alla fall.

andersmc skrev:
I alla XL-butiker eller bara hos dig? Det står inget på deras hemsida i alla fall.
Nu finns det på hemsidan.
www.xlbygg.se

End skrev:
Då kanske man kan handla saker till rek.pris denna helg :D

Men har de 20% på Festool också?
Har XL Festool? På XL:s websida står de inte listade som leverantörer, åtminstone inte bland de butiker jag kollade. Det är kanske olika i olika butiker?

bygga_bo skrev:
Har XL Festool?
I Linköping har dom Festool. Förra året (när dom fira 1 år) vet jag att dom hade demo ex. till salu med nedsatt pris, kommer tyvärr inte ihåg om det även fanns nya maskiner framme.

bygga_bo skrev:
Har XL Festool? På XL:s websida står de inte listade som leverantörer, åtminstone inte bland de butiker jag kollade. Det är kanske olika i olika butiker?
Inte alla men vissa, t.ex. XL-Bygg Palms Byggvaror i Tyresö har det. Men jag tvivlar på att de skulle ge 20% på Festool också. Kanske läge att ringa dem och fråga.

Nej XL-bygg i Karlstad har bara bosch och makita iaf.

XL-Bygg i sig verkar inte ha med distrubtionskanaler gällande maskiner/verktyg att göra, varje bygghandlare som är anslutna till XL-Bygg har tydligen fortsatt med det de hade från början. Så det varierar rätt kraftigt bland olika XL-Bygghandlare, enda gemensamma nämnaren verkar vara att endast vid REA man kan köpa saker till rätt pris.

End skrev:
XL-Bygg i sig verkar inte ha med distrubtionskanaler gällande maskiner/verktyg att göra, varje bygghandlare som är anslutna till XL-Bygg har tydligen fortsatt med det de hade från början. Så det varierar rätt kraftigt bland olika XL-Bygghandlare, enda gemensamma nämnaren verkar vara att endast vid REA man kan köpa saker till rätt pris.
Min erfarenhet när vår lokala handlare blev xlbygg är nog att priserna kraftigt sjönk samt att dom har riktiga kampanjer nu.

Min lokala XL är så dyr att man borde ha smoking när man besöker dom.

Tråkigt att vi privatpersoner får betala för byggarnas rabatter som ändå fakturerar oss fullpris sen.

Ola78
End skrev:
När min XL-handlare blev XL kastade de ut sitt Black&decker sortiment och började sälja grön bosch men även en del blå. De började även sälja DeWalt och Hitachi, så jag tycker de blev mycket bättre när de blev XL. Dessutom säljer de även Makita så verktyg finns för alla kundgrupper.Dessutom sjönk priserna en hej del.

Redigerat:
Min lokala handlare har helt fallit utför stupet efter att de gick in i XL-kedjan :( Höga priser, halverat sortiment, stor personalomsättning, ointresserade etc etc. Har dock svårt att se att det har med anslutningen till XL-kedjan att göra, beror nog mer på att de har glömt bort delar av sin affärsidé.

Jag upplever det som att xl bygg har höga priser och ett lite märkligt sortiment.

skalman1 skrev:
Jag upplever det som att xl bygg har höga priser och ett lite märkligt sortiment.
Antar att det är XL i Karlstad du menar. Kan bara hålla med. En jättekonstig blandning av hobbyprylar och järnaffärsgrejor och så dyra proffsverktyg. Vet iofs inte om det är dyrare än hos andra, men har aldrig känt mig manad att handla något.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.