B
bjojo78: Hej Undrar om DeWalts stativ/vagn DE7400 passar till gersåg DW777 På fästet borde det passa men det ser ut som att stödet för att ställa ner sågen upprätt kan vara ivägen. Går denna att ta bort? Någon som vet?
0 svar · 1,3k läst
B
BigGitt: Haha ;) Det blir "plast" bensin med lite mer olja i. Det dubbla? Samt ska spraya på rostskyddsmedel. Måste kolla på Biltema. Sen får jag motionera den en gång om året eller oftare. Jag behöver den till mitt nya hus. Dörför ska den inte säljas.
15 svar · 2,4k läst
J
JJ1: Nej, jag har inte köpt någon ställning än. Jag letar vidare. Eventuellt kan det bli den från Importlagret.
5 svar · 3,5k läst
H
handyman84: Okej, tackar så mycket då ska man alltså kunna kapa 70mm på höjden verkar bra. TACK!
2 svar · 834 läst
Nimajneb
Nimajneb: Gör som jag, storhandla hos en tysk ebay handlar o pruta. Jag sparade flera tusenlappar på så sätt förutom prisskillnaden mot Sverige. Frakten är som regel hälften från Tyskland jmf med från UK samt att produkterna är anpassade för svenska marknaden out-of-the-box.
13 svar · 7,7k läst
R
Robert-san01: Då var en beställning lagd. Blev en 150 och en 300. Hoppas det är Pelikan kvalle, då kommer jag att bli mycket nöjd.
4 svar · 2,0k läst
T
treg: Jag har en Arboga slip 308 och behöver koppla om denna från 3-fas till 2-fas finns det någon därute som har ett schema för detta? Gert
0 svar · 1,6k läst
Masses
Masses: Många bra förslag här!!! MFS´en har jag sneglat lite på. Enn Corner chisel på det så bårde det funka. Jag har dock inte så bra erfarenhet av MDF och stämjärn, men det är värt att beställa hem och prova! En så däringa stämborrs tingest som länkas till, kan man plugga in en sådan i en vanlig pelarborr? Jag har ju sett Norm o Co använda sina dedikerad maskiner, vilket ser
19 svar · 8,4k läst
M
MartinT: Baserat på de märken där jag använt eller ägt ett antal olika maskiner: Festool 20 Hilti 18 Fein 18 Blå Bosch 15 Metabo 15 DeWalt 12 Billighetsmärken 0-5 (dvs sådant som B&D, Clas Ohlson, Biltema etc) Jag har otillräcklig erfarenhet av andra märken för att kunna ge ett rättvist betyg, men jag har på känn att Mafell nog kommer bra nära maxpoäng också. Makita ungefär som Blå
16 svar · 5,4k läst
O
ozean: Tackar för alla goda råd och hjälp , det finns mycket kunskap här.
11 svar · 13,1k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: jag har den från k-rauta och den är inte lika bra som gyprocs . Järnet som där gipset vilar är mycket tjockare så det är svårare att sparka in den under gipsen. sen är där bara en "löpare" jämnfört med Gyprocs 2
19 svar · 12,8k läst
·
M
Maxikatten: [citat] d^_^b
7 svar · 11,1k läst
M
7 svar · 11,1k läst
B
Braf: en kille som säger sej vara proffssnickare är inte så imponerad (scrolla ner till user reviews)
8 svar · 1,6k läst
D09
D09: Tack för snabbt svar =) Kliver av o på bakifrån på min t24 http://www.blocket.se/goteborg/Hytt__skopa_mm_34948948.htm?ca=15&w=2
2 svar · 2,7k läst
Y
Yrrol: lånade färgbutikens (colorama) enkla 200kr mätare, det lilla som är kvar att måla ligger nu på 14% och enstaka punkter gick upp till 16%. Baksidan står det att den kan diffa +-2% Törs jag måla då? När man är i den zonen så torkar det väl bara långsammare men inte så skadligt, eller? sen är det ju omålat på andra sidan in mot husväggen så då borde de väl andas iaf? Prognosen
29 svar · 75,6k läst
phl
phl: [citat] Inte helt sant då multiverktygens trekantiga och runda slipplattor monteras centrerat över axeln. Mao har man lika stor rörelse längs med alla ytterkanter. Dock betyder det inte att de är så där vansinnigt bra på att slipa för det :) Använde min gröna Bosch PMF180 multimaskin till att slipa alla småhörn och innerdetaljer på fönster, dörrar och snickerier innan jag skaffade
6 svar · 7,9k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: [citat] Det där med spånutsug är ett varierande behov. Ibland spelar det mig ingen roll för jag står och fräser i ett uthus eller dito (ok hälsoaspekten gäller även det, men utsug på en maskin hjälper inte där). Då gäller det mest riktigt trä och sällan spånskiva eller MDF. OF2200 har ett helt osannolikt effektivt spånutsug (när man kör den handhållen), så det är ju något
5 svar · 1,6k läst
mattiasp
mattiasp: Ja, ibland är det inte bara priset som gör att man väljer något annat än Festool. Det finns nästan ingen konkurrens i det kvalitets-/prissegmentet. Mafell gör trevliga saker, men de är inget vidare på marknadsföring. Hos mig börjar det komma in Mafellprodukter i Verkstan. Skickat med Tapatalk
15 svar · 5,5k läst
P
Peter_K: Beställde Bosch lite enklare stativ GTA2600 idag från tyskland för 1100:- inkl. frakt. Tyckte det bättre GTA3800 var lite för dyrt.
7 svar · 4,2k läst
mattiasp
mattiasp: Jo, med plunge-basen blir det naturligtvis rätt. Jag är väl inte ensam om att ha långa obegripliga teoretiska diskussioner med en viss annan medlem? ;) Skickat med Tapatalk
20 svar · 2,7k läst
nanowire
nanowire: Vill bara förtydliga att min Bahco fungerar bra, håller rät vinkel osv. Huvudet är nog i Zink och inte järn som jag antar Starret har och det kanske påverkar tillförlitlighete på lång sikt genom slitage på glidytorna. Rent praktiskt kanske det innebär att barnen inte kan ärva den men det är ok...
50 svar · 18,1k läst
·
M
mrfrenzy: Bengtssons i Korsberga fixade strömbrytare och vibrationsdämpare till min Partnersåg som enligt andra ÅF var för gammal.
6 svar · 3,2k läst
L
Ljusbåge: Jag har en P260, och ja, kör man in en krokig bräda får man ut en krokig list. Det spelar dock normalt inte någon roll om listen är tunn, den blir rak när den spikas upp. Mindre (några cm långa) ojämnheter försvinner oftast beroende på profilen. Så skit in blir fin skit ut. Ska du rikta med såg först så måste det finnas tillräckligt med virke att såga bort. Du kan egentligen
8 svar · 3,4k läst
O
obba: [citat] haha väggen vägg.... bjuder på den:blushing:
21 svar · 3,8k läst
Mr Handyman
Mr Handyman: [citat] Vet faktiskt inte vad FMT:n klarar av som inte Trend:en gör, men det är ju två saker man ffa vill ha den till. 1.) Göra olika varianter av Mortice and Tenon. 2.) Plugga. Som med så mycket annat är det väldigt roligt med många variationer tillgängliga. Men i slutänden är det ändå användbarheten på de vanligaste funktionerna som avgör. Jag har redan använt min Trend M&T på
25 svar · 7,1k läst
P
Powerponken: Hej, Jag har en gammal åk-klippare Roper Rally(verkar också heta Volvo BM Mini enligt instruktionsboken) som har en 8 hp B&S(modell 191707, typ 5136-01 tror jag det står). Den är säkert 40 år och mig veterligen har inte nån renovering gjorts på den. Den har fått slita hund under årens lopp och har mååååååånga driftstimmar bakom sig. För ett par år sedan märkte jag att den
0 svar · 1,9k läst
M
magnu: Detaljerna 32 och 30 är det som justerar pendlingen. De är konstruerade som en typ av kam, vilken reglerar hur mycket hylsan 65 kan röra sig uppåt och neråt, om jag kommer ihåg rätt.
4 svar · 4,3k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] Kan mycket väl vara så att denna säljare inte har en susning om hur farlig sågen är. Arvegods eller att han köpt en fastighet där eländet stod. Uppenbarligen så har han iaf ingen koll på värdet.
14 svar · 3,4k läst
·
Gruvberget
Gruvberget: Haft spånsug i kallutrymme i 3 år, inga problem alls.
8 svar · 1,3k läst
svartöra
svartöra: Jag har en huvudenhet (utan fuktighetsgivare) och fyra lösa givare. De visar samma värde på ett par procentenheter när om de står brevid varandra. Har också testat en av dem med en mättad saltlösning (som ger en bestämd relativ fuktighet vid en viss temperatur) och det stämde också. Så du kan ha fått ett dåligt exemplar. Sedan är det ju så med den typen av fuktighetsgivare att de
2 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.