12 770 läst ·
19 svar
13k läst
19 svar
Skivhållare (gipskrycka)
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Plywoodskiva + ribba.
Protte
Protte
Kan vara denna, 129:- låter bekant Tyvärr ingen bild.
http://www.k-rauta.se/Pages/Solutio...000000000500557652(Rautakesko Sweden Catalog)
Har denna och skruvautomat, en bra kombination ...
http://www.k-rauta.se/Pages/Solutio...000000000500557652(Rautakesko Sweden Catalog)
Har denna och skruvautomat, en bra kombination ...
Ingen bild desvärre, den står längst bak i friggan bakom en massa annan bråte :blushing:
Kan kolla senare om den går att trixa fram utan att behöva tömma allt framför.
Men, den ser ut precis som den från Gyproc, som du länkar till. Sulan sätter man under skivan, lyfter skivans kant mot taket med en lätt lutning av handtaget ut från skivan, och då spärrar den lösa "löparen" på handaget skiflyften i lyft läge så man kan släppa den helt när man börjar skruva.
Kan kolla senare om den går att trixa fram utan att behöva tömma allt framför.
Men, den ser ut precis som den från Gyproc, som du länkar till. Sulan sätter man under skivan, lyfter skivans kant mot taket med en lätt lutning av handtaget ut från skivan, och då spärrar den lösa "löparen" på handaget skiflyften i lyft läge så man kan släppa den helt när man börjar skruva.
jag har den från k-rauta och den är inte lika bra som gyprocs .
Järnet som där gipset vilar är mycket tjockare så det är svårare att sparka in den under gipsen.
sen är där bara en "löpare" jämnfört med Gyprocs 2
Järnet som där gipset vilar är mycket tjockare så det är svårare att sparka in den under gipsen.
sen är där bara en "löpare" jämnfört med Gyprocs 2
Klicka här för att svara