1 290 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Placera spånsug i kallförråd?
Jag har min spånsug installerad i ett kallförråd eller vad man nu kan kalla det. Spånsugen står tillsammans med kompressorn i ett utrymme under en trappa som går upp till köksingången. Utrymmet ligger väl till hälften under marken och direkt mot huskroppen så viss värme läcker säkert över. Har inte loggat temperaturerna över året men jag förutsätter att där blivit minusgrader på vintern.
Någon kondens eller liknande har jag inte upplevt men har i ärlighetens namn inte kollat efter det heller.
Någon kondens eller liknande har jag inte upplevt men har i ärlighetens namn inte kollat efter det heller.
Har inte varit något problem att få den att starta men jag har nog inte startat den i kallare väderlek än runt nollan. Antar att man kan riskera is i tanken och sådant men om det är dåligt eller bara inte önskvärt vet jag inte. Kompressorn är en 4-hästars DUAB-historia med det dyrare italienska blocket.
Ett problem är ju att man faktiskt blåser ut värme med den lösningen.
/Kent
/Kent
Haft spånsug i kallutrymme i 3 år, inga problem alls.
Klicka här för att svara