slacker
slacker: [citat] Jadå! Man borde ha tagit fler bilder - Stötte på patrull redan från start. Min iMac ville inte riktigt ladda upp bilder och jag var mer fokuserad på tidpressen innan tanten kom hem än att fota. :confused: Så här såg det ut vid start: [bild] Maskinen är ganska lätt att demontera och man behöver inte ens ta lös klingan för att byta ut hela motorn. Nya fina grejjer! [bild]
18 svar · 5,8k läst
·
jac
jac: Förträngningsmekanismer är mycket relevanta för att facilitera missbruket... :D
7 svar · 2,6k läst
Thomas_snickare
Thomas_snickare: men kan man inte använda den befintliga slangen som man har på sugaren? eller är den för kort?
9 svar · 1,9k läst
·
J
Johan Jatko: Annars så kan jag även slå ett slag för Honda. Riktigt fina röjsågar med en urstark 4-taktare. Dock kostar den ju en slant...
20 svar · 5,6k läst
S
Softilog: [citat] Dessa borde väll dock fungera? http://www.conrad.se/EMMERICH-LITIUMBATTERI-1%2f2-R6.htm?websale8=conrad-swe&pi=651240&ci=SHOP_AREA_14716_0501132 http://www.conrad.se/EVE-LITIUMBATTERI-1%2f2-R6.htm?websale8=conrad-swe&pi=650771&ci=SHOP_AREA_14716_0501132
6 svar · 3,4k läst
X
xdigger: Jag tänkte också köpa en sån där, men det blev en Caddy Arc 151i istället. :) [bild]
4 svar · 14,8k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] PL400 är guds svar på byggarens bön......... Polaren tömde resterna av en PL400tub ned i en plastbehållare avsedd för att tömma spillolja från bilar i. Den var naturligtvis full med olja. Vid fredagsstädningen skulle spilloljan tömmas ut, då uppdagades att PL400:an stelnat i botten och fick spettas loss! Limma du med PL400, men var försiktig.
16 svar · 3,1k läst
·
D
Dracule: Tack för svaret. Det var alltså inte de allra minsta partiklarna som förstörde mitt måleriarbete! Det låg nog ganska mycket damm och skräp här och var i rummet. När man använder hvlp-sprutan så yr det nog upp ganska mycket. Slutsatsen är alltså att det är jätteviktigt att städa ordentligt innan man sprutmålar och kanske dänka golvet innan man sätter igång också. Eller kanske
6 svar · 2,3k läst
A
arnel: Helt rätt, det heter rip cut. Jag skyller på rättstavningen i telefonen att det blev fel.
49 svar · 12,3k läst
R
Robert-san01: Sorry, 7023 heter naturligtvis stativet. Det står att den passar med 718 och det är föregångaren till 780 så de borde funka med den med.
5 svar · 1,8k läst
V
verktygsgurun: [citat] Den var den jag menade...😊
9 svar · 17,6k läst
·
M
Mell: Jag hoppades också på nåt svar. Men Elu har väl sällan gjort dåliga grejor, de Elu-verktyg jag har är bra och kommer nog överleva mig...
2 svar · 4,9k läst
End
End: Ja jag har lagt frigolit när det var ojämn undersida, denna platta var helt rak därunder. Kapar ovanifrån så det gör inget om sista biten flisas nertill. Men pallen som jag byggt har glipa när jag behöver kapa plattor i mitten typ, då blir det tungt fall annars.
25 svar · 7,8k läst
·
Thomas_snickare
Thomas_snickare: Tack för förtydligande. Det får bli en svart våffla och 6000 eller finare (vågar inte gå loss med för grov)
68 svar · 26,3k läst
·
A
andersmc: Jag reagerade också på översättningarna av Kina-stuk. Märkligt att ett företag som bygger sitt varumärke på kvalitet släpper igenom detta.
11 svar · 5,0k läst
·
D
Dracule: Jag kan absolut dela med mig av mina intryck om det nu kan vara intressant med tanke på min väldigt begränsade erfarenhet.
9 svar · 5,4k läst
·
A
Alko: Kloka synpunkter. Själv gick jag igenom 25 st. 1200x400mm limfogskivor från Moelven på K-rauta. Den sista var rak, alla andra var krokiga, med ca 3 mm glapp i mitten om man höll dem mot en rak hyllkant... Själv har man dessvärre fått nätbeställa "gradvinkeln" eftersom Harald Nyborg bara finns söderöver, får skicka tillbaka om den inte klarar testet :-) /A
14 svar · 4,8k läst
B
badtastex: Skruven är en "set screw" (på svenska?) och det är just det jag tycker är så konstigt - den är ju försvinnande liten i förhållanden till bulten som sitter där. Jag skall prova i alla fall när tid finnes, det kanske är så att jag oroar mig i onödan....
2 svar · 3,2k läst
·
prototypen
prototypen: Det finns nog olika läror. Jag kör med: Håll otroligt stadigt i biten så den inte har en chans att börja vrida sig mot klingan. Låter man den bara vara så skiter det sig. Kapa aldrig det som är längre än bredden. Skjutanhåll eller släde är det enda rätta för att kapa och som stoppblock tvingar jag fast en träbit på sidoanhållet (som ska gå fritt innan biten är genomkapad.
23 svar · 7,6k läst
MathiasS
MathiasS: Såja, nu slipper vi se den annonsen på blocket iaf...
10 svar · 2,5k läst
A
Anders_Nilsson: Du ska ju sitta på den? Över 60 blir det snabbt för klent. Du skall också ha marginal till han din storväxte kompis som fått ett par öl för mycket och sätter sig med ett brak. Kör 60 c-c, gammal erfarenhet. Och 19mm är inte så starkt som man kan tro. Ett annat tips är att göra en hemmagjord sågskena med mdf och masonit, ger raka snitt mycket enklare.
22 svar · 9,9k läst
·
A
AxxChild: Har även jag två 1400-skenor som skarvas. Upptäckte att om jag håller en långpass bakom skenorna, vilket är det mest naturliga, så bågnar dom ut på framsidan. Håller jag däremot passet mot profilen på mitten på skenan så stämmer det bättre. Det lättaste sättet att se skillnaden är på glipan mellan skenorna. Om mina skenor ska såga rakt, är det en liten glipa bakåt. Men då
33 svar · 9,3k läst
I
ingenaning: Vet någon om det är stor viktskillnad på 4Ah och 3Ah?
5 svar · 1,7k läst
J
JOW: Det måste vara skitsvårt att rita i/av konturen av ett hål på någon detalj med den där knivpennan. T.ex. någon konsol som man vill fästa upp på väggen och man vill borra. Ibland vill man rita av hålet så man lätt hittar centrum med borren om man ska förborra osv.
61 svar · 16,9k läst
·
Ola C
Ola C: Jag har en hyvel av det märket, köpt på verktygsboden. Värre skräp får man leta långt efter....tror jag lagt minst 50-60 timmar på att få den OK, nu funkar den tillfredsställande men jag hade aldrig köpt en maskin till av det märket.
1 svar · 2,1k läst
End
End: Har inte erfarenhet av varken Makita, Festool eller Julas. Och inte så mycket i trä heller men jag har provat några gånger. Har en Flex och använder det till slipning och polering av rostfritt och det är sjukt effektiv. Körde först med bandslip men då gick det åt många papper så jag köpte Flex LP1503VR och originalpapprena håller betydligt längre! Rostfritt sliter hårt på
2 svar · 15,8k läst
R
roli: Jag har en Bosch skruvdragare, kommer inte ihåg beteckningen just nu men det är en 12-voltare iallafall. Där "knäpper det" eller klickar om man så vill just när man drar åt chucken, det sista. Har aldrig funderat på om det inte är rätt..... Jag drar iallafall åt så att klick/knäpp ljuden försvinner dvs det gå inte att dra mer. Min maskin är nu 4 eller 5 år gammal och fungerar
16 svar · 7,4k läst
Sir Anton
Sir Anton: Åh tack!
3 svar · 1,1k läst
Daniel_N
Daniel_N: Spännhylsan kom med posten idag, väl förpackad. Otroligt bra och snabb service.
10 svar · 2,1k läst
·
trattalask
trattalask: Jag köpte en forstnerborr igår och provade. Va som att skära smör med med katana.
13 svar · 7,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.