roland53
roland53: [citat] Samma firma som ovan säljer tydligen en annan variant också. Se demo video där bl.a snö sopas. Vad tror ni? Kan detta vara ett alternativ till första inlägget? http://www.youtube.com/watch?v=JBB2WKLVrgY&feature=player_embedded
4 svar · 3,3k läst
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Ja jo fast en väldigt liten kant kan man tycka! Kanske ska försöka med 2 m vattenpass o ställa sig på den så är det en fin kant o gå efter! Hur många tänder ska man ha då? Funkar det med 36 tänder på en 150mm skiva? Fanns en sådan bosch på swedol med 20 navhål... Dom hade dåligt utbud Annars! Ska försöka med biltema i eftermiddag kanske!
8 svar · 6,7k läst
B
badtastex: Verkar som att en Hiltilåda för CPC passar utmärkt till ClasOhlsons multiverktyg. Kul också att lådan förmodligen kostar dubbelt så mycket som verktyget. ;) [bild]
32 svar · 14,6k läst
·
J
MaxPax: [citat] Kanske ska vara lite försiktigare? Om nån får en skruvdragare från fyra meters höjd i huvvet kan det gå illa! Här har hitachi en grej som makita inte har (vad jag vet) Handlovsrem avsedd för just situationen arbete på hög höjd. Mina båda dragare har varsin.
26 svar · 11,4k läst
X
xdigger: Verktygen är mest värda om du behåller dom till dig själv, om du har nytta av dom, jag vet att jag hade behållt dom sjäv. :)
19 svar · 4,3k läst
·
iSnobben
iSnobben: Köpte en Tremco som ser precis likadan ut som Essves vad jag kan bedöma iaf. Gav 79:- på Beijer vilket jag blev klart förvånad över då Clas Ohlson tar 99:- för sin.
31 svar · 10,0k läst
·
S
sven_snickare: Du klämmer inte bara fast det efter vad jag kan se. Där är ju en kant som du kan lägga ämnet mot och som också går att justera i höjdled, verkar bra. Gammal tråd ser jag nu. Hur gick det att köra med den?
5 svar · 2,7k läst
·
Remne
Remne: [citat] Satt och roade mig med att läsa "från början"....så Herr MathiasS...hur många Fermvinklar har du eldat upp på 9år??? :D
5 svar · 4,6k läst
P
piglet: I annat fall går det ju att även köpa nya insatser. Sist jag köpte kostade dom väl 79-120 kr beroende på vilken du skulle ha. I sammanhanget är det ju inte så mkt pengar i och med att T-locen går ju på några kronor. Funkar det med den gamla insatsen är det ju klockrent dock.
5 svar · 1,4k läst
6
62_an: Ja den du köpte har ju 0,4mm/m noggrannhet. Den jag funderar över är manuell och har dubbelt så bra värde, 0,2mm/m. Det är just det jag undrar över - om den manuella verkligen är nogrannare. Iofs så skulle det ju kunna vara så, om dels libellerna är väldigt noggranna OCH samtidigt väldigt känsliga. Men det räcker antagligen inte med det, utan den person som ställer in, måste
3 svar · 2,6k läst
M
Mell: Plockar jag fram cirkelsågen känner jag mig rädd, plockar jag fram sänksågen känner jag mig glad.
29 svar · 11,2k läst
F
FRS05: Jag köpte blandaren på ClasOhlson! Vågade inte köra alltför mycket budget med någon form av borrmaskin, eftersom golvet ska belastas om ett par dagar så var jag tvungen att ha något fungerade idag. Så jag kan rekommendera Cotech blandaren om någon går i blandar tankar:)
7 svar · 8,1k läst
hantverkare1
hantverkare1: Nu är locket bytt! Körde in en skruvmejsel mellan förstyvningsskenan och kanten. Sprintarna flög ur och bytet tog inte mer en 2 minuter! Tack för alla tips!
11 svar · 2,8k läst
pär h
pär h: Det är jätte viktigt att hyvelstålet ligger an mot hyvelkroppen framme vid öppningen. Är en fas på kanske någon centimeter. Den får man alltid fila plan även se till att den är parallell mot den övre anläggningsytan brukar vara under spännskruven . Och inte bara det utan delen som låser fast stålet måste också vara parallell med fasen och då även hyvelstålet. Lättast att se
8 svar · 3,0k läst
·
Mr Handyman
Mr Handyman: Tormek T7 har som påpekats både bra och dåliga sidor. Vet inte riktigt om jag tycker att den inte når hela vägen fram, det beror väl på vad man förväntar sig och vad man ska ha slipobjekten till. Har egentligen inte upplevt några stora problem med att plana stämjärn och hyvelstål på flatsidan av stenen heller. Måhända blir det inte perfekt i teknisk mening, men att det skulle vara
137 svar · 58,7k läst
·
raveper
raveper: Lite beroende på vad du skall göra så skulle man ju kunna använda ett spännband.
10 svar · 5,0k läst
Ludwig
Ludwig: [citat] Så sant så sant! :-D
66 svar · 53,1k läst
·
End
End: [citat] Det har de haft ganska länge, dock inte under Hitachi´s namn utan under syskonbolaget Niko. Bara att söka på Niko DS1600.
10 svar · 7,2k läst
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Hej. Ja, visst är det en kanonmaskin! Jag slipade på en stavlimmad furu. Ca 60x60 cm så hela plattan var på trä. Upplevde inte att den sög fast utan det gick smidigt att slipa. Men det är alltså för bekvämlighets skull man kan sänka suget, inte att det sliter på något eller annat dumt. Ska prova att sänka suget nästa gång. Kanske blir ännu lättare att slipa då!
25 svar · 4,0k läst
·
nanowire
nanowire: Inte helt vad du efterfrågar men relaterat: Jag har en äldre modell av sågbänken du länkar till. Skillnaden är ett infällt hjul isf två på utsidan. Det senare är nog en förbättring som kanske gör att det faktiskt fungerar som tänkt; att det ska gå att rulla den med såg monterad. Största nackdelen är dock mobiliteten, den är klumpig, väger bly och har inga bra grep på mitten
1 svar · 2,5k läst
End
End: [citat] Ja, samma sak gäller här, fast varvtal på 10000 rpm så det är inte riktigt samma division. De som har samma specifikation som Festoolen börjar vid ca 5k och uppåt. Dessutom hade Festoolens kåpa finesser likt Flex och de är inte gratis direkt. Så jag är faktiskt väldigt imponerad över prissättningen. Nästan så att jag funderar på att skaffa en bara för att det är så
9 svar · 3,0k läst
G
gluecifer: Tack för alla tips! Ska testa med vatten i kombination med grus. OCH banka med gummiklubba utanpå. Kommer få Polarpris för bästa musik i nejden :)
13 svar · 10,6k läst
raveper
raveper: Prova med en. [bild] ;)
1 svar · 1,7k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Tror att det är en timme. Den var i alla fall fulladdad när jag kom hem från kaffet. Grannen brukar inte orka med mig längre än en timme :confused:
67 svar · 15,5k läst
·
R
Robert-san01: Typ en sådan här fick jag med min HVLP spruta. http://www.amazon.com/Ampro-A1440-Regulator-Gauge-0-160PSI/dp/B003YL4CFQ/ref=sr_1_21?s=hi&ie=UTF8&qid=1381073902&sr=1-21&keywords=pressure+regulator+spray
4 svar · 4,6k läst
T
thomasx: Ja, hitachis kap/ger är fina, särskilt de med digitaldisplayen :)
15 svar · 4,9k läst
PeterJeffrey
PeterJeffrey: fick du tag på ett fungerande set?? :)
2 svar · 1,8k läst
·
S
stegelvikensbygg: perfekt! Tack för hjälpen!!
6 svar · 898 läst
Mr Handyman
Mr Handyman: I praktiken har det för min del visat sig att det är 150mm-kombivinkeln som bli använd mest, eftersom den är lätt att ha med in fickan. För djupmått och ritsningar är den förstahandsval. Skjutmått är guld värda men inte vid takläggningar eller andra jobb där de inte passar i fickan. Har inte en Starrett heller utan en enklare variant av fabrikat Empire, men de duger väldigt bra
27 svar · 15,5k läst
jonmo
jonmo: Ok, jag kan verkligen inte skylla på verktygstillgång, jag har ju både justersåg, kex och domino tillgänglig. Får vänta lite med mfs:en, eller möjligtvis hitta en på blocket. Ångrar att jag inte slog till när jag såg en... Tack för sansad respons :)
10 svar · 3,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.