Byggahus.se

Kompressor och Spikpistol?

2k läst  9 svar

1. Andreas.S
    Medlem Nivå 2
    Hej!

Jag har nu bestämt mig för att köpa kompressor och spikpistol (rullbandad för 90 spik)

Jag söker ett stabilt och driftsäkert kit :)

Vad rekomderas?
    Märke?
    Butiker?
    Import?

MVH ANDREAS

2. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 19
    Ska kompressorn va mobil?
    Rullbandat är ju 300% dyrare typ så du har väl tänkt igenom det förmodar jag?

3. Andreas.S
    Medlem Nivå 2
    Mobilt och rullbandat

4. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 19
  5. Andreas.S
    Medlem Nivå 2
  6. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 19
    Nja, en hundring snarare. Du kollade utan moms antar jag.

7. Andreas.S
    Medlem Nivå 2
    Hehe, ja det missade jag helt.

8. Johan-
    Medlem Nivå 8
    Använt flertalet märken i övre prisklassen men personlig favorit pga. tillförlitlighet, tyngdpunkt i förhållande till vikt är en AN902 (Makita). Rullbandad vilket innebär högre spikkost såvida du inte planerar inköpen och köper in för hela projektet plus ev. kommande projekt på en gång, då kan du lätt staffla ner priserna. Importerar enbart både maskinerna samt spikarna numera vilket jag inte tycker man ska rädas. Kan avsluta med att säga att den är en ren njutning att bygga med.

9. Andreas.S
    Medlem Nivå 2
    Vart har du handlat din Makita Johan, och vad använder du för kompressor till?

10. Johan-
    Medlem Nivå 8
    Köper huvudsakligen från UK, men även från Tyskland och US. Importerar maskinen så är det mycket enklare att dessutom pruta ner priset 10-15% under det redan konkurrenskraftiga priset på webben. Ang kompressor så är frågan först och främst vad man kommer använda den till, inte bara just nu utan även potentiellt framöver. Jag kör även luftslip som slukar en del luft, vilket gör den kompressor jag använder mest frekvent onödigt överdim för att enbart köra en spikpistol eller till och med två samtidigt. Mobilt använder jag en AC1300 (Makita) 10Bar/145PSI och 20L tank, precis lagom för att dra med sig upp för en trapp och ändå orka bära där det är svårframkomligt.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka