Frun har lovat att betala halva, som en liten julklapp.
Nu står det mellan dessa två, en sladdis och en batteridriven. Makitan får jag för 2700 från England, och 3100 om jag köper den i Sverige. Något att tänka på där?
Jättetacksam för lite smakråd. Har inget emot sladdmaskiner, men uppskattar självklart att slippa ha med den.
http://www.toolstop.co.uk/?option=shop&page=shop.product_details&product_id=4742
http://www.verktygsproffsen.se/produkt/Hitachi-14v-4Ah-Automatskruvdragare
Nu står det mellan dessa två, en sladdis och en batteridriven. Makitan får jag för 2700 från England, och 3100 om jag köper den i Sverige. Något att tänka på där?
Jättetacksam för lite smakråd. Har inget emot sladdmaskiner, men uppskattar självklart att slippa ha med den.
http://www.toolstop.co.uk/?option=shop&page=shop.product_details&product_id=4742
http://www.verktygsproffsen.se/produkt/Hitachi-14v-4Ah-Automatskruvdragare
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Om ensamarbete med skivuppsättning finns på agendan SKA du ha batteridrift. Du kommer att bli galen annars. Nåja, det underlättar i alla fall. För att inte tala om att sätta skivor i tak, det fins liksom inga händer kvar och absolut inget utrymme för att trassla loss en sladd som kinkat sig!
Jag har själv en batteridriven makita, den fungerar väl, men andra kvalitetsmärken gör garanterat bra produkter också.
Jag har själv en batteridriven makita, den fungerar väl, men andra kvalitetsmärken gör garanterat bra produkter också.
Eller så kan du få köpa min Makita LXT 18V sladdlösa 
Sparsamt använd.
Själv är jag väldigt mycket för sladdlösa maskiner. Jag har ett helt gäng makitor som jag är mycket nöjd med så mitt råd blir helt klart att satsa på en sladdslös.
Notera att det står följande på Hitachin du länkade till
Priset gäller så länge det finns på lager, dock längst t.o.m 2013-08-31
Sparsamt använd.
Själv är jag väldigt mycket för sladdlösa maskiner. Jag har ett helt gäng makitor som jag är mycket nöjd med så mitt råd blir helt klart att satsa på en sladdslös.
Notera att det står följande på Hitachin du länkade till
Priset gäller så länge det finns på lager, dock längst t.o.m 2013-08-31
Tack! Jag kommer att bygga hus om ett år ungefär, och då blir det bara osb och gips på väggarna. Taken får panel som jag spikar med dyckertspistolen. Men jag kanske åker på att gipsa tak någon gång i framtiden ändå.
Hittade lite erbjudanden på toolstop nu. 5% på beställningen och en låda skruv till bra pris. 2 603:- för makitan, 1000 makita-skruvar och frakt till Sverige. Blir svårt att inte slå till nu alltså
Hittade lite erbjudanden på toolstop nu. 5% på beställningen och en låda skruv till bra pris. 2 603:- för makitan, 1000 makita-skruvar och frakt till Sverige. Blir svårt att inte slå till nu alltså
Det är ju onekligen tacksamt att ha en laddare, ett gäng batteriet och maskiner i samma serie. Därav mina tankar på en sladdlös. Kör du med flera laddare för att alltid ha laddade batterier?thomasx skrev:
Jag har en batteridriven makita 18v
Modellen kommer jag inte ihåg, men det var den som klarar upp till55mm skruv
Helt underbar maskin, det var nog den maskininvestering som betalade sig snabbast.
Se bara till att köpa några extra bits, man kör slut på 1-2 bits innan man fått in tekniken...
Modellen kommer jag inte ihåg, men det var den som klarar upp till55mm skruv
Helt underbar maskin, det var nog den maskininvestering som betalade sig snabbast.
Se bara till att köpa några extra bits, man kör slut på 1-2 bits innan man fått in tekniken...
Jag kör med en laddare och 4 batterier(Flöjten5 skrev:
... Det är alltid ett på laddning när jag jobbar, 2-3 i maskiner som jag använder när jag jobbar och ev ett laddat i reserv (om jag bara använder 2maskiner)
Jag har aldrig behövt mer än en laddare. Den laddar fortare än man hinner köra tomt, det tar bara 23 minuter att ladda ett batteri.Flöjten5 skrev:
+1 på 18v makitan... Du kommer inte ångra dig. Fast köp den för 75mm om du skall skruva trall i sommar.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 281 inlägg
Har också en Makita automat (75mm) och den funkar toppen. Har även kört 42mm skruvar med den och det funkar. Funderar dock på byta ut den mot en Festool då den verkar vara ytterligare ett snäpp bättre.