Ja, jag ligger också ganska stilla när jag är full?:p

Tyvärr har jag inget vettigt att tillföra diskussionen om inte de gamla plåtcigarrlådorna kan vara nåt. Med rätt utfyllnad kan några blad nog ligga riktigt fint i en sån.
 
Den där idén med magnettejp gillar jag skarpt.
Skall nog göra något liknade själv.
 
Fikk tak i den Blå bosch med 40 blad i dag. Det er sikkert at det koster å være kar :p
 
verktygsgurun skrev:
Kan man inte ta en DVD box och klistra dit magnettejp ? eller varför inte magnettejp i locket på lådan/systainern till stickisen.
Borde räcka för att hålla bladen på plats.

[länk]
Tack för tipset, verktygsgurun!!! Jag har nu klistrat en massa i locket på sticksågsväskan. Funkar tillfredsställande. Man kan inte smälla igen locket utan att bladen rasar, men det går ju att undvika. Jag skaffade en relativt tjock magnettejp, som påminner om de gamla övningskörningsskyltarna. Överskådligt och praktiskt! d^_^b

http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=31-1056
 
Marcus J skrev:
Tack för tipset, verktygsgurun!!! Jag har nu klistrat en massa i locket på sticksågsväskan. Funkar tillfredsställande. Man kan inte smälla igen locket utan att bladen rasar, men det går ju att undvika. Jag skaffade en relativt tjock magnettejp, som påminner om de gamla övningskörningsskyltarna. Överskådligt och praktiskt! d^_^b

[länk]
kul att det funkar !! Kanske skulle göra så själv :D
 
verktygsgurun skrev:
kul att det funkar !! Kanske skulle göra så själv :D
Det tycker jag! Definitivt billigare än många andra tips innebärande inköp av såna där plastlådor som slutar på "-ainer".;)
 
Marcus J skrev:
Tack för tipset, verktygsgurun!!! Jag har nu klistrat en massa i locket på sticksågsväskan. Funkar tillfredsställande. Man kan inte smälla igen locket utan att bladen rasar, men det går ju att undvika. Jag skaffade en relativt tjock magnettejp, som påminner om de gamla övningskörningsskyltarna. Överskådligt och praktiskt! d^_^b

[länk]
Skulle inte detta kunna vara ett förslag, att sätta dit starkare magneter typ neodym? eller blir det för svårt att få loss dem då? ett alternativ kan ju vara att inte montera magnetlisten i locket, utan i sidan eller så?
 
nu såhär 3 år(!) senare så är jag nyfiken på hur det har gått med era fodral - har det funkat? Hittat nån annan lösning?
det är ju alltid spännande med lite sånna här hemmabyggen :D
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.