3 806 läst ·
11 svar
4k läst
11 svar
Automatisk fogspruta
Någon som kan rekommendera en prisvärd automatisk fogspruta?
Läste en artikel om en sån nyligen och tänkte att det vore perfekt för mig. Visst, dom är ganska dyra, men funkar dom bra så är det värt det. Är trött på att klämma någon meter åt gången och få spill m.m.
Ni som kört med automatisk fogspruta. Är ni nöjda? Någon ni kan rekommendera?
Läste en artikel om en sån nyligen och tänkte att det vore perfekt för mig. Visst, dom är ganska dyra, men funkar dom bra så är det värt det. Är trött på att klämma någon meter åt gången och få spill m.m.
Produkter som diskuteras: "fogspruta"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Det finns billiga för tryckluft (men jag har inte provat någon)Anna1984 skrev:Någon som kan rekommendera en prisvärd automatisk fogspruta?
Det kanske skulle kunna vara ett alternativ. Dock så måste det vare en gedigen. Jag hatar när man slutar att trycka, sen kommer den 10 cm till och ligger och småtrycker hela tiden.
Helst någon semiproffsmodell. Är trött på fogsprutor med dålig kvalité.
Helst någon semiproffsmodell. Är trött på fogsprutor med dålig kvalité.
Hat du läst stora fogsprutaretråden?
Där tipsas det som ett par manuella proffshandtag som har funktionerna de billigare brukar vara dåliga på.
Både kraft och stopp är mkt bättre på dessa.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/67304-bra-fogspruta-3.html
Där tipsas det som ett par manuella proffshandtag som har funktionerna de billigare brukar vara dåliga på.
Både kraft och stopp är mkt bättre på dessa.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/67304-bra-fogspruta-3.html
Tack, ska kolla upp det. Måste ju inte ha en automatisk. Måste bara ha en riktigt bra spruta.corre skrev:
Jag har ganska billiga fogsprutor som jag anser fungerar mycket bra.Anna1984 skrev:
Med risk för att låta dum/elak, du trycker väl på "lossningsklämman" (vad ska man kalla den? knappen man trycker in för att släppa på trycket/byta patron). Gör du inte det ligger lite uppbyggt tryck kvar och fog kommer fortsätta komma ut.
Som jag nämnt i den andra tråden (http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/67304-bra-fogspruta-3.html#post1018171) så har jag en H14 och den fungerar just så. Inte för att jag fogar speciellt mycket men jag är helt nöjd med den. Anledningen att jag skaffade den var främst för att jag hade samma problem som de TS beskriver. Trycker jag handtaget framåt så upphör flödet direkt och sedan är det bara att pumpa igen när jag vill fortsätta. Ingen "efterrinning" och inte en massa onödigt pumpande för att få kolven att börja trycka på igen.PAF skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden