Lånar tråden lite.
Funderar på att köpa en grovdammsugare. Dels för uppsamling av damm och spån från slip/såg. Även för att hålla garagegolvet rent och städa ur bilen osv.

Hamnar ganska direkt i valet mellan Kärcher 5.600MP och Nilfisk Multi 30T Inox VSC. Men så springer jag på en Fein Dustex 25 för runt 500-600 kr till.

Hur står sig Dustex 25 mot de andra två? Den har 5m slang vilket låter trevligt, men är den bättre? Passar dammsugarpåsar från närmsta lågprisvaruhus som jag antar att det gör till de förstnämnda?

Jag köpte den här maskinen i höstas http://lindarn.se/layout.asp?ID=1063. En Kärcher WD 5.450. Den låter en del, men jag är riktigt nöjd med funktionen. Det enda jag har att anmärka på är att slangen är lite stel. Den suger riktigt bra och så använde jag den till att blåsa löv med i höstas :) Kan dessutom rekommendera att handla från Lindarn, jag har handlat en del därifrån och det har aldrig tagit mer än tre dagar att få hem sakerna.

Det skrevs en hel del om Fein Dustex på forumet för något år sedan. Sök lite, men vad jag kommer ihåg var folk nöjda förutom att det var svårt att hitta påsar.

AnneFi
ceson skrev:
Jula har denna prissänkt nu

Den är utgående ur sortimentet (iaf vad jag fått berättat av infochaten på jula) och slut på många varuhus.....
Tror dessutom att Julas saldosystem har mer att önska....så ett tips är att ringa till ditt varuhus innan du åker o ska köpa Attixen.....finns den, så är priset väldigt bra.....

Remne skrev:
Den är utgående ur sortimentet (iaf vad jag fått berättat av infochaten på jula) och slut på många varuhus.....
Tror dessutom att Julas saldosystem har mer att önska....så ett tips är att ringa till ditt varuhus innan du åker o ska köpa Attixen.....finns den, så är priset väldigt bra.....
Jag har hela tiden varit inställd på att köpa Kärcher 5.600. Men efter att jag ser det där priset så känns det väldigt prisvärt. Är det en bättre grovdammsugare än Kärcher 5.6000?

Anna1984 skrev:
Men efter att jag ser det där priset så känns det väldigt prisvärt. Är det en bättre grovdammsugare än Kärcher 5.6000?
Den har diskuterats HÄR har du tur så finns den i ett varuhus nära dig.... ;)

bättre?? ja det får nog andra svar på.....

Efter mycket velande fram och tillbaka så blev det slutligen en Kärcher WP 5.600 MP. Köpte den på Hornbach för 1705 kr.

Anna1984 skrev:
Efter mycket velande fram och tillbaka så blev det slutligen en Kärcher WP 5.600 MP. Köpte den på Hornbach för 1705 kr.
Grattis...
min tumme har nog växt fast, och nu har behovet av sugare har minskat något, så jag inväntar att den "perfekta" dealen ska dyka upp...

Remne skrev:
Grattis...
min tumme har nog växt fast, och nu har behovet av sugare har minskat något, så jag inväntar att den "perfekta" dealen ska dyka upp...
Jag väntade också på den perfekta dealen, då jag egentligen inte behöver en förens till sommaren. Men när jag ändå var på Hornbach och köpte en Bosch GTA 3800 för 1.700 kr så tänkte jag att jag lika gärna kunde utnyttja deras prisgaranti på Kärchern när jag såg den där. Så det kanske inte blev den perfekta dealen, men tillräckligt bra för att jag skulle känna mig nöjd :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.