Hej!
Jag har en press som min pappa byggde 2003. Jag har ingen nytta av den och frågar er kunniga vad ett rimligt pris är för att sätta ut den till försäljning.
Bifogar lite bilder på pressen
Jag har en press som min pappa byggde 2003. Jag har ingen nytta av den och frågar er kunniga vad ett rimligt pris är för att sätta ut den till försäljning.
Bifogar lite bilder på pressen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag blev erbjuden en lufthydralisk press på om jag inte minns fel 40 eller 50 ton. Den hade ett bord man kunde veva upp och var i bra men helt klart brukat skick. 6000kr ville dom ha för den.
Den var tyvärr lite bulky och mitt behov var inte större än att jag kunde handveva så det blev en sån ny i mindre utförande för ca 3000kr istället.
Den var tyvärr lite bulky och mitt behov var inte större än att jag kunde handveva så det blev en sån ny i mindre utförande för ca 3000kr istället.
Är du helt säker på att du aldrig skall byta kullager i någon maskin och aldrig rikta någon krökt järnbit och andrag bocka någonting?
Utgåendet från trävirket i hyllorna antar jag att du snickrar och om du inte är miljardär innebär snickrande att man allt emellanåt byter lager i någon maskin eller elmotor. Då behövs det en press.
Du får aldrig så mycket för den där pressen att det täcker mer än högst halva kostnaden för en annan lika bra.
De flesta hembyggen som finns på marknaden är rena skrotet jämfört med den där. Små köpta pressar brukar vara för billiga för att fungera. Då man har ett bra exemplar skall man behålla det.
Utgåendet från trävirket i hyllorna antar jag att du snickrar och om du inte är miljardär innebär snickrande att man allt emellanåt byter lager i någon maskin eller elmotor. Då behövs det en press.
Du får aldrig så mycket för den där pressen att det täcker mer än högst halva kostnaden för en annan lika bra.
De flesta hembyggen som finns på marknaden är rena skrotet jämfört med den där. Små köpta pressar brukar vara för billiga för att fungera. Då man har ett bra exemplar skall man behålla det.
Redigerat:
Instämmer med heimlaga.
Pressen ser jättefin ut!
Pressen ser jättefin ut!
Virket är en kvarleva från pappa, han snickrade och träsvarvade en hel del. Tackar även för omdömet på pressen, det var så typiskt min pappa att "det skall inte var någon skit" när han handlade/byggde grejor =)heimlaga skrev:Är du helt säker på att du aldrig skall byta kullager i någon maskin och aldrig rikta någon krökt järnbit och andrag bocka någonting?
Klicka här för att svara