Hej!

Jag har en press som min pappa byggde 2003. Jag har ingen nytta av den och frågar er kunniga vad ett rimligt pris är för att sätta ut den till försäljning.

Bifogar lite bilder på pressen
Hydraulpress byggd 2003 i en verkstad med trämaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Manometer på toppen av en svart hembyggd press mot en bakgrund av ett fönster och vägg.
Skapa konto

Närbild på en etikett med tekniska specifikationer på en byggd press från 2003.
Skapa konto

Hembyggd press med svart motor och röda metallramar, placerad i ett utrymme med träväggar.
Skapa konto

En hembyggd press från 2003 med en grå motor och gröna och röda komponenter i ett träskjul.
Skapa konto

Närbild av en hembyggd hydraulpress med metallkonstruktion och slangar.
Skapa konto

Delar av en handbyggd press med metallkomponenter och röda stålramar, sedd i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

den ser ganska fin ut, tror det beror lite på vad du bor men 5000kr får du nog för den.

F
Jag blev erbjuden en lufthydralisk press på om jag inte minns fel 40 eller 50 ton. Den hade ett bord man kunde veva upp och var i bra men helt klart brukat skick. 6000kr ville dom ha för den.

Den var tyvärr lite bulky och mitt behov var inte större än att jag kunde handveva så det blev en sån ny i mindre utförande för ca 3000kr istället.

Hej Gissar att priset ligger på 5000-6000:- Lycka till med försäljningen.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Är du helt säker på att du aldrig skall byta kullager i någon maskin och aldrig rikta någon krökt järnbit och andrag bocka någonting?
Utgåendet från trävirket i hyllorna antar jag att du snickrar och om du inte är miljardär innebär snickrande att man allt emellanåt byter lager i någon maskin eller elmotor. Då behövs det en press.

Du får aldrig så mycket för den där pressen att det täcker mer än högst halva kostnaden för en annan lika bra.
De flesta hembyggen som finns på marknaden är rena skrotet jämfört med den där. Små köpta pressar brukar vara för billiga för att fungera. Då man har ett bra exemplar skall man behålla det.

Redigerat:
  • Gilla
Sister ray och 6 till
  • Laddar…
Instämmer med heimlaga.
Pressen ser jättefin ut!

• Gilla
plaggis
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Är du helt säker på att du aldrig skall byta kullager i någon maskin och aldrig rikta någon krökt järnbit och andrag bocka någonting?
Utgåendet från trävirket i hyllorna antar jag att du snickrar och om du inte är miljardär innebär snickrande att man allt emellanåt byter lager i någon maskin eller elmotor. Då behövs det en press.

Du får aldrig så mycket för den där pressen att det täcker mer än högst halva kostnaden för en annan lika bra.
De flesta hembyggen som finns på marknaden är rena skrotet jämfört med den där. Små köpta pressar brukar vara för billiga för att fungera. Då man har ett bra exemplar skall man behålla det.
Virket är en kvarleva från pappa, han snickrade och träsvarvade en hel del. Tackar även för omdömet på pressen, det var så typiskt min pappa att "det skall inte var någon skit" när han handlade/byggde grejor =)

• Gilla
tullemannen
  • Laddar…
Är det någon som vill köpa den för en femtusing är det bara att höra av sig... =)

F
plaggis plaggis skrev:
Är det någon som vill köpa den för en femtusing är det bara att höra av sig... =)
Jag har en bekant som skulle behöva den men han har nog inte förstått det ännu. Han betalar dock inga 5000kr tyvärr. Var finns den ?

F fsn skrev:
Jag har en bekant som skulle behöva den men han har nog inte förstått det ännu. Han betalar dock inga 5000kr tyvärr. Var finns den ?
Falköping

F
plaggis plaggis skrev:
Falköping
Skulle ju funka. Vad är ditt sista pris.... kompis?

F fsn skrev:
Skulle ju funka. Vad är ditt sista pris.... kompis?
Du har pm med ett pressat pris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.