2 874 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Anhåll till justersåg!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Hej!
Jag skulle behövt lite hjälp ang att få fram ett anhåll.. köpte en stor Felder justersåg för ett tag sedan men anhållet saknades.. och Felder har inte detta lagerhållet längre ,utan de tyckte jag kunde byta hela släden och påsåvis få nya anhållet som deras nya sågar har.
Trodde det kostade drygt 15k plus moms vilket känns lite magstarkt (men inte helt imot att köpa) En vanlig aluprofil med vikbara stoppar och nåt sorts fäste kunde oxå gå.. men då är frågan vart man ska få tag på kompatibla delar? Eller om det finns någon annan säljare som har anhåll för justersågar?
Tack på förhand!
Jag skulle behövt lite hjälp ang att få fram ett anhåll.. köpte en stor Felder justersåg för ett tag sedan men anhållet saknades.. och Felder har inte detta lagerhållet längre ,utan de tyckte jag kunde byta hela släden och påsåvis få nya anhållet som deras nya sågar har.
Trodde det kostade drygt 15k plus moms vilket känns lite magstarkt (men inte helt imot att köpa) En vanlig aluprofil med vikbara stoppar och nåt sorts fäste kunde oxå gå.. men då är frågan vart man ska få tag på kompatibla delar? Eller om det finns någon annan säljare som har anhåll för justersågar?
Tack på förhand!
Är det bara aluminiumlisten till anhållet som fattas?
I så fall kan du ju se om någon annan tillverkare har en liknande profil. Annars borde det gå att tillverka ett hyfsat substitut av en fyrkantrörprofil som man skär upp en slits i.
I så fall kan du ju se om någon annan tillverkare har en liknande profil. Annars borde det gå att tillverka ett hyfsat substitut av en fyrkantrörprofil som man skär upp en slits i.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ja precis aluminiumlisten.. har hittat en del anhåll nu som jag gjort förfrågan på så får se hur det blir.. är ju det här med fästen med som ska klaffa.. men det får man isånnafall be någon mekanisk verkstad fixaH heimlaga skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Helt sant.. här har Felder gjort det riktigt dumt att jag ska behöva köpa ett nytt dyrt formatbord som innehar allt jag redan har för att få på ett anhåll, men det handlar väll om pengar från deras sida.. Ska forska i hur jag ska göra för något nytt formatbord blir det inte.H heimlaga skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Nåväl,, jag tog hem grejjer nu ifrån Tyskland.. även ett nytt formatbord,kunna köpt en ny såg men nu är det som det är.. det som först slog mig var att vad vekt det nya bordet var mot för det jag redan har! Själva hållaren på sidan för den långa balken är bara 95cm lång mot för 125 som redan sitter där, samma gäller själva bordet, 90 mot för 125 samt den långa balken är 134 på den nya och 165 på den gamla
jag vet inte riktigt men själen fick sig en törn nu 
Klicka här för att svara