Vispen74
Vispen74: [citat] Ooops, bäst att hålla sig borta från HD material hör jag, med risk att fastna. Hört att Xboxen klarar 720p HD fint. Vet ej om det stämmer? Hur som helst så funkar ju bara allt med XBMC, alla format, funktioner, det bara lirar. Jag tycker det är imponerande. En HTCP kräver ju som sagts tidigare i tråden, lite energi i form av inställningar innan allt är som man vill ha det. Och
42 svar · 6,0k läst
L
Lilleleo: Såg ett larmsystem som heter Emwiro på Hem & Villa i Göteborg. Verkar vara ett riktigt bra larm, kanske inte det billigaste men produkten verkar vara genomtänkt. // Lilleleo
6 svar · 2,0k läst
4integration
4integration: Efter lite mer research så har jag hittat: [citat] Så du har rätt...kan dock tycka att det är en "trubbig workaround"
3 svar · 2,1k läst
4integration
4integration: Jag kör med denna (eller 2 st en för garage och en för entre). Funkar fint för mig: http://www.kjell.com/?item=50476&path=304000000,325000000,340000000
5 svar · 1,5k läst
Nimajneb
Nimajneb: jag tycker det är smart av viasat att satsa hårt på nischsporter för att locka kunder då dom pga av sändningrättigheter på bredare utbud inte kommer åt CD. Skulle inte fövåna mig om dom åxå satsar på nischfilmer typ bollywood eller ryska klassiker.
11 svar · 2,1k läst
gadu^
gadu^: [citat] Hmm, jag jobbar på Ericsson och precis fått omrullat till Vista. Inga problem att få localadmin på sin egen burk, bara att fråga.
56 svar · 4,2k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Funkar inte bara HDMI växlar som "flera in en ut", trådskaparen vill väl ha "en in flera ut"... Enklast,, bäst, bekvämast och kanske även billigast blir nog dubbla SATmottagare
10 svar · 9,4k läst
Nimajneb
Nimajneb: :ptjaboo...tips googla på prematur ejakulation.:p
4 svar · 3,3k läst
Bjurran
Bjurran: Ingen orsak, alltid kul när man kan hjälpa till. Ibland är goda råd billiga. Men än en gång, var observant på ifall ditt överhettningsskydd slår ifrån igen. Det sitter där av en anledning! Konstruktionen i många tumlare är ganska farlig egentligen då man värmer upp något som man inte kan se om det är fullt med damm eller inte. Själva värmepaketet sitter med största sannolikhet
11 svar · 14,6k läst
v-g
v-g: FS20 är billigt och som jag ser det väldigt prisvärt. Det finns inte så många delar men med relästyrning så tror jag man kan få till det mesta ändå. Värmeregleringen verkar mest inriktad mot vattenburet och styrning på varje element. Jag personligen shuntar värmen och har automatik för detta redan så den biten har jag inte lagt energi på. Men för fläktstyrning kör jag FS20. Har
4 svar · 6,4k läst
L
larky: En slug är tänkt som brygga mellan nätverk och usb-hårddiskar, men man kan göra rätt mycket annat också, även om det nog inte var tänkt så från början. En bra start; http://www.nslu2-linux.org/wiki/Applications/HomePage Själv använder jag den som backup (fysiskt en bra bit i från datorn) och brygga till topfield, inklusive att tanka hem lite bättre EPG än boxers och med 2 veckors
13 svar · 4,4k läst
T
TobbeSturefors: Antar att du pratar om Telias IP-TV? Finns en officiell tråd på minhembio.com med en hel del matnyttig info. Bara 123 sidor att förkovra sig i!!! http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=87235
1 svar · 1,2k läst
Bjurran
Bjurran: [citat] Kan tilläggas att detta troligtvis kommer bli vanligare och vanligare att man kan utsättas för som privatperson. När jag läste på universitetet kom jag på min lillebror läsa min kurslitteratur. Känns lite fel att se någon som då precis blivit tonåring sitta och läsa systemering och software engineering som kvällslitteratur. Koppla detta mot vad vi alla vet att saker och ting
12 svar · 1,7k läst
P
puttrix: Kan det vara så att den "ser" rakt mot ytterdörren? De flesta detektorer fungerar sämre om man kommer rakt emot dem i stället för om man passerar dem från sidan. Testa att röra dig i sidled framför detektorn för att se om den reagerar snabbare då. Om så är fallet så kanske man kan flytta på detektorn till en bättre placering.
11 svar · 3,3k läst
prototypen
prototypen: Det är klokt att dra koax från takantenn i separat rör, om åskan slår ned i takantennen så finns det en chans att nätverket kan klara sig om man har lite luft mellan kablarna. Sedan ska man inte snåla med rör vid ett nybygge, att hitta ett tomrör när man sedan ska ändra sin installation är värt mycket mera än röret. Protte
21 svar · 13,9k läst
B
bootroos: nått sånt här kanske? mirror monitor
5 svar · 3,5k läst
F
FredrikMedFuran: Eftersom den kör via trådlös USB så borde den släppas i Sverige inom inte alltför snar framtid. Sen vet jag inte om jag håller med dig om att det är dömt att misslyckas. Det börjar komma fler skärmar som kör via USB. Om du sen jämför wlan kontra w-usb så är det en markant skillnad på hastighet. Kör du på 802.11g (vilken projektorerna brukar använda) är den specificerad till
14 svar · 4,4k läst
hahel
hahel: Hej! Jag har nog resignerat med tanken på att använda Elko LS dimmrar från elbutik.se E-nr: 1708880 - 1708882 Billig IHC 820 B 1228: Dimmer 400 UNI: 681,00DK/st 681*1.33 = 905 SEK Elbutik: 1708880 LS DIMMER 300UNI DIN GR: 1043,00/st Ca 150 kr prisdiff, exkl frakt (Dock inte exakt samma produkt men ändå). Blir tyvärr ingen större besparing om man inte köper många. Tips på billigare
1 svar · 1,6k läst
T
Timmot: Efter mycket sökning hittade Jag en antennförstakare med 4 utgånger hos clasohlson, den var endast 250:- http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=1905832
1 svar · 1,7k läst
S
sa3afc: Jag tog reda på att det gick alldeles utmärkt, perfekt då kan man även koppla in en kontakt till sin jordfelsbrytare, så att man får ett SMS när den löst ut.
22 svar · 20,7k läst
·
Jeepmannen
Jeepmannen: Visst, visst - man måste inte följa normer, regler eller vad man väljer att kalla dem! Men de är nedskrivna av en anledning och som jag även sa i inlägget så måste man inte följa dem vid installation av "icke centralanslutna larm". Och om man i en framtid vill ansluta sig mot en larmcentral så underlättar det om man från början har installerat anläggningen på ett "rekommenderat"
12 svar · 3,9k läst
·
D
Danne031: Glöm inte att köpa en burk med kabelglidmedel också ;)
5 svar · 981 läst
F
frohike: Under menyn mapprogramering kan du välja om det skall va dubbel eller enkelbalanserat
1 svar · 707 läst
M
mrfrenzy: [citat] Alla godkända larm är givetvis skyddade mot överspänning på alla in och utgångar. Vill du veta exakt spänning får du läsa i UL-kraven, men en snabb googling visade på en siffra på 600V för telefondelen iaf.
37 svar · 16,3k läst
M
mrfrenzy: En vanlig solenoid-driven dörrklocka är ingen bra lösning. Den kommer bli överhettad om den har spänning en längre tid. En elektronisk dörrklocka är dock bättre, dom går att ställa in om dom ska plinga en gång eller konstant så länge dom har spänning.
4 svar · 822 läst
D
dstorm: Finns ett bra abonnemang hos Telia som Heter Telematik Larm TAL. Tror att det kostar 30:- i månaden. /Daniel
5 svar · 4,1k läst
W
weed: [citat] Hårddisken är tänkt att stå rejält skyddad i en datorhall, men kom på att servern kan ju lika gärna stå bredvid... så får man ha backupen någon annanstans... tycker att 40 GB är ganska lite, så jag skulle vilja ha en server med minst 1000 GB och backup på det dubbla, arkivet växer med ca 1-2 GB per månad. hur mycket trafik vi talar om vet jag inte.
40 svar · 5,0k läst
L
Lassie: Köpte en router för 750 pengar hos tre där jag ansluter mitt "mobil-usb-modem". Routern har en LAN-kontakt plus inbyggd WLAN-bas. Fungerar utmärkt.
4 svar · 3,8k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Jag köpte nyligen en beggad: [bild] http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SUA1500RMI2U&total_watts=50 på Tradera och kompletterade sedan med ett beggat: [bild] http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=AP9617 på ebay.com Ovanstående sitter i racket och skyddar server, FW, NAS, switchar m.m. Vid den ena arbetsdatorn och NAS:2an sitter det en ny:
15 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.