1 509 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Koax + ström
Nåt i stil med denna? Den är avsedd för ändamålet...
http://www.kjell.com/?item=50689
http://www.kjell.com/?item=50689
http://www.nexans.se/eservice/Sweden-sv_SE/navigate_207456/RG_59_LSZH_2x0_75_.html#top
E 4870534
http://www.alarmbutiken.com/ sålde för 1790 kr /100 meter, dyrt... men nästan samma pris hos min grossist..
E 4870534
http://www.alarmbutiken.com/ sålde för 1790 kr /100 meter, dyrt... men nästan samma pris hos min grossist..
Tror inte det funkar så bra när man kör 24volt värme i boxen.
Rätt dyrt med 2-tråds kommunikation.
Men har ingen aning... vilda chansningar...
Rätt dyrt med 2-tråds kommunikation.
Men har ingen aning... vilda chansningar...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Kanske så enkelt som en 50 ohms koax plus en tvåledare men 17,90 per meter är inte så fasligt dyrt.
Protte
Protte
Kör med en Tp kabel +2st baluner 1par till bild 1par till spänning kamera
ev 2par till värme alternativt alternativt höjer man spänning till ex.24v
och sätter en 78xx-12 för 12v +2 kondingar vilket ger 12vkamera 24v värme+bild i samma kabel 400m med färg
Har testat passiva baluner över 350m(Färg) utan problem mellan kamera och DVR
Kan ev bli problem om man skall köra samma kabel i loopthru mellan flera DVR/växlare då man inte alltid man justra upp niva på kameran och
då Vill inte AGC fungera på DVR vilken ger mörk eller vit överstyrdbild
går ev att lösa med att ändra 75ohms termineringar till högre
Tricket att "Fantom mata" utrustning har jag testat över Kat5 tcp/ip 100M/bit nästan 500m
Mellan 2 utrustningar , gömde en switch 200kronors
"inmurad pga sabotagerisk av skitungar "på mitten av kabeln .
Sitter det en ex.7805=5v på i switchen på ingången klarar den upp till ca30V
bara att slänga på en 24vdc på kabeln spänningsfall på 3-5v inga problem.
ev 2par till värme alternativt alternativt höjer man spänning till ex.24v
och sätter en 78xx-12 för 12v +2 kondingar vilket ger 12vkamera 24v värme+bild i samma kabel 400m med färg
Har testat passiva baluner över 350m(Färg) utan problem mellan kamera och DVR
Kan ev bli problem om man skall köra samma kabel i loopthru mellan flera DVR/växlare då man inte alltid man justra upp niva på kameran och
då Vill inte AGC fungera på DVR vilken ger mörk eller vit överstyrdbild
går ev att lösa med att ändra 75ohms termineringar till högre
Tricket att "Fantom mata" utrustning har jag testat över Kat5 tcp/ip 100M/bit nästan 500m
Mellan 2 utrustningar , gömde en switch 200kronors
"inmurad pga sabotagerisk av skitungar "på mitten av kabeln .
Sitter det en ex.7805=5v på i switchen på ingången klarar den upp till ca30V
bara att slänga på en 24vdc på kabeln spänningsfall på 3-5v inga problem.
Klicka här för att svara