6 048 läst ·
42 svar
6k läst
42 svar
Val av Mediaspelare
Här är en som är av det enklare slaget: http://www.webhallen.com/prod.php?id=92779&traff=1
Spelar HD filmer, men har varken hårddisk eller nätverk utan kör från USB minne / Extern hårddisk.
Jag är rätt nyfiken på denna och det verkar som att man kan gömma den bakom tv'n med tanke på storleken (40mm tjock)
Spelar HD filmer, men har varken hårddisk eller nätverk utan kör från USB minne / Extern hårddisk.
Jag är rätt nyfiken på denna och det verkar som att man kan gömma den bakom tv'n med tanke på storleken (40mm tjock)
Jag är novis inom detta.
Jag skulle vilja ha en Squeezebox Duet eller liknande med skärm på fjärren, där du kan välja bland låtar och artister. Dessutom vill jag att den ska klara av film!
Finns den kombon?
Jag skulle vilja ha en Squeezebox Duet eller liknande med skärm på fjärren, där du kan välja bland låtar och artister. Dessutom vill jag att den ska klara av film!
Finns den kombon?
Ahhh, bara problem...ByggaNytt skrev:
Köp ingen enhet från Korea just nu:
http://forum.opentvix.com/viewtopic.php?f=8&t=210&st=0&sk=t&sd=a&start=10
Popcornen var kass, en koreanskköpt TViX kan endast visa koreanska - ganska logiskt egentligen
Enligt användare på minhembio så svarar de både ja och nej, det beror tydligen på vilka program man använder för uppspelning mm.bjogul skrev:
Fast det är väl den enda burken i samma prisklass som popcornen som kan klara kraven hyfsat.. Jag har räknat på ett antal HTPC, men hamnar ALDRIG under 5000 med alla prylar som behövs.
Är det inte så att de som håller på med egna HTPC gärna betalar (räknar det som en intäkt
) för alla timmar de lägger ner på HTPC:n. Då blir det ju lätt att få ihop kalkylen när man jämför HTPC med andra färdiga alternativ....
Lite ditåt är det nog
meckade ju ihop en HTPC i somras för att ersätta alla andra boxar. iom att jag ville ha en DVB-s + en DVB-t mottagare plus att den skulle klara matrial från hemmaservern i HD så var det bara mycket dyra boxar eller en HTPC som skulle klara jobbet.
Lätt val;
För den som vill att allt bara ska funka:
Chippad gammal XBOX med XBMC, Xbox media Center installerat.
För den kräsne som vill ha oändliga möjligheter:
En valfri PC eller HTPC med Mediaportal installerat. Krävs absolut ingen värstingmaskin.
För den som vill att allt bara ska funka:
Chippad gammal XBOX med XBMC, Xbox media Center installerat.
För den kräsne som vill ha oändliga möjligheter:
En valfri PC eller HTPC med Mediaportal installerat. Krävs absolut ingen värstingmaskin.
fresve skrev:Vispen74 skrev:För den som vill att allt bara ska funka:
Chippad gammal XBOX med XBMC, Xbox media Center installerat.
Den som inte använder det är den som ännu inte tittat på ett par filmer i HD. När man väl gjort det är det kört.....
Ooops, bäst att hålla sig borta från HD material hör jag, med risk att fastna.MathiasS skrev:
Hört att Xboxen klarar 720p HD fint. Vet ej om det stämmer? Hur som helst så funkar ju bara allt med XBMC, alla format, funktioner, det bara lirar. Jag tycker det är imponerande. En HTCP kräver ju som sagts tidigare i tråden, lite energi i form av inställningar innan allt är som man vill ha det. Och en färdig mediacenterenhet är så fylld av begränsningar.
Klicka här för att svara