Här är en som är av det enklare slaget: http://www.webhallen.com/prod.php?id=92779&traff=1
Spelar HD filmer, men har varken hårddisk eller nätverk utan kör från USB minne / Extern hårddisk.
Jag är rätt nyfiken på denna och det verkar som att man kan gömma den bakom tv'n med tanke på storleken (40mm tjock)
 
HTPC? Funkar till allt och går att få till hyfsade priser om man plockar ihop den själv. Lägger man runt 6000kr så klarar man sig väldigt länge.
 
Jag är novis inom detta.
Jag skulle vilja ha en Squeezebox Duet eller liknande med skärm på fjärren, där du kan välja bland låtar och artister. Dessutom vill jag att den ska klara av film!
Finns den kombon?
 
ByggaNytt skrev:
Tvix 6500 beställd via ebay (Korea) så nu får vi snart se Om det kommer nån liten pryl OCH att den funkar bättre än PCH....
Ahhh, bara problem... :)

Köp ingen enhet från Korea just nu:
http://forum.opentvix.com/viewtopic.php?f=8&t=210&st=0&sk=t&sd=a&start=10

Popcornen var kass, en koreanskköpt TViX kan endast visa koreanska - ganska logiskt egentligen:D - Nej, man kanske skulle bygga sig en HTPC..... fortsättning följer!
 
hehe.. :)
En Asus Box kanske till ByggaNytt ! Strömsnål och klarar iaf 720p.
 
Föreslog en Asus Box på första sidan av den här tråden, men blev dissad att den inte skulle duga något till. Men den klarar alltså 720p?
 
bjogul skrev:
Föreslog en Asus Box på första sidan av den här tråden, men blev dissad att den inte skulle duga något till. Men den klarar alltså 720p?
Enligt användare på minhembio så svarar de både ja och nej, det beror tydligen på vilka program man använder för uppspelning mm.
Fast det är väl den enda burken i samma prisklass som popcornen som kan klara kraven hyfsat.. Jag har räknat på ett antal HTPC, men hamnar ALDRIG under 5000 med alla prylar som behövs.
 
Är det inte så att de som håller på med egna HTPC gärna betalar (räknar det som en intäkt:-)) för alla timmar de lägger ner på HTPC:n. Då blir det ju lätt att få ihop kalkylen när man jämför HTPC med andra färdiga alternativ....
 
Lite ditåt är det nog ;) meckade ju ihop en HTPC i somras för att ersätta alla andra boxar. iom att jag ville ha en DVB-s + en DVB-t mottagare plus att den skulle klara matrial från hemmaservern i HD så var det bara mycket dyra boxar eller en HTPC som skulle klara jobbet.
 
Lätt val;

För den som vill att allt bara ska funka:
Chippad gammal XBOX med XBMC, Xbox media Center installerat.

För den kräsne som vill ha oändliga möjligheter:
En valfri PC eller HTPC med Mediaportal installerat. Krävs absolut ingen värstingmaskin.
 
Vispen74 skrev:
För den som vill att allt bara ska funka:
Chippad gammal XBOX med XBMC, Xbox media Center installerat.
Öhh.. nää.. HD HD HD.. vem använder inte det nuförtiden om man minst har en HD-ready tv?
 
fresve skrev:
Vispen74 skrev:
För den som vill att allt bara ska funka:
Chippad gammal XBOX med XBMC, Xbox media Center installerat.
Öhh.. nää.. HD HD HD.. vem använder inte det nuförtiden om man minst har en HD-ready tv?
Den som inte använder det är den som ännu inte tittat på ett par filmer i HD. När man väl gjort det är det kört.....
 
MathiasS skrev:
Den som inte använder det är den som ännu inte tittat på ett par filmer i HD. När man väl gjort det är det kört.....
Ooops, bäst att hålla sig borta från HD material hör jag, med risk att fastna.

Hört att Xboxen klarar 720p HD fint. Vet ej om det stämmer? Hur som helst så funkar ju bara allt med XBMC, alla format, funktioner, det bara lirar. Jag tycker det är imponerande. En HTCP kräver ju som sagts tidigare i tråden, lite energi i form av inställningar innan allt är som man vill ha det. Och en färdig mediacenterenhet är så fylld av begränsningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.