Jag kan inte lägga in ett program (WET tfrcable_x86) eftersom det installerade system språket i mitt XP inte är Engelska. Kan jag, någonstans, ändra så att engelska programversioner blir accepterade?

Beroende på om den kräver engelskt språk så kan du göra det i kontrollpanelen/mationella inställningar men jag skulle tro att det är någon idiot som har programerat för den engelska versionen av XP och då blir det tyvärr värre. Det kan gå att lösa ändå men då krävs det specialprogramvara som bara är tillgänglig för storkunder tyvärr

En liten kommentar bara. Ofta är det tyvärr precis som mats_o säger att det är specialprogramvara, men jag har råkat ut för att man får ett liknande felmeddelande om installationsprogrammet försöker lägga in olika tilläggsprogram automatiskt. Har råkat ut för att vissa kodat in en automatisk installation av .net när det inte finns installerat, och då försöker installera ett specifikt språk som inte fungerar med din xp-installation. Om du då kan installera det manuellt först med ditt språk så borde det funkera.
Bara en chansning dock, kan ju vara något helt annat som spökar också, men kontakta programvaruleverantören och fråga deras support vad det beror på.

Om det är Windows Easy Transfer du menar så är det väl språkberoende gissar jag, och då hämtar du en svensk version annars blir det bara gojja.

Ja det är Window Easy Transfer, men det finns ingen svensk programversion vad jag har konstaterat i alla fall??

svartöra, inte säker på just den länken, men språkvalet styr riktigt mycket! Vill du t.ex. installera en engelsk version av msn måste man, iaf var man tvungen att ha valt det språket som standardspråk som du ville att hemsidan skulle visas på innan du kunde påbörja nedladdningen. I din länk finns ju ett alternativ, så då är nog det styrande...

Jo då, tack så mycket. Det gick att ändra språket på nerladdnings sidan. Det funkar ändå inte men det skall jag nog "knäcka". Gick i alla fall att lägga in programmet nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.