1 764 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Ändra språk i XP?
Beroende på om den kräver engelskt språk så kan du göra det i kontrollpanelen/mationella inställningar men jag skulle tro att det är någon idiot som har programerat för den engelska versionen av XP och då blir det tyvärr värre. Det kan gå att lösa ändå men då krävs det specialprogramvara som bara är tillgänglig för storkunder tyvärr
En liten kommentar bara. Ofta är det tyvärr precis som mats_o säger att det är specialprogramvara, men jag har råkat ut för att man får ett liknande felmeddelande om installationsprogrammet försöker lägga in olika tilläggsprogram automatiskt. Har råkat ut för att vissa kodat in en automatisk installation av .net när det inte finns installerat, och då försöker installera ett specifikt språk som inte fungerar med din xp-installation. Om du då kan installera det manuellt först med ditt språk så borde det funkera.
Bara en chansning dock, kan ju vara något helt annat som spökar också, men kontakta programvaruleverantören och fråga deras support vad det beror på.
Bara en chansning dock, kan ju vara något helt annat som spökar också, men kontakta programvaruleverantören och fråga deras support vad det beror på.
Tänkte kanske för snabbt där, men Microsoft brukar faktiskt inte göra bort sig på den här punkten..
Men jo, om man går till sidan http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=2b6f1631-973a-45c7-a4ec-4928fa173266 och om nödvändigt klickar på byt språk, så är det väl inte bara websidan utan också nedladdningen som byter språk?
Men jo, om man går till sidan http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=2b6f1631-973a-45c7-a4ec-4928fa173266 och om nödvändigt klickar på byt språk, så är det väl inte bara websidan utan också nedladdningen som byter språk?
svartöra, inte säker på just den länken, men språkvalet styr riktigt mycket! Vill du t.ex. installera en engelsk version av msn måste man, iaf var man tvungen att ha valt det språket som standardspråk som du ville att hemsidan skulle visas på innan du kunde påbörja nedladdningen. I din länk finns ju ett alternativ, så då är nog det styrande...
Klicka här för att svara