Teknik
nattugglan11: Beape, Jo jag har klagat ang lukten också, det luktar salt katt i hela området, detta har jag klagat på hos kommunen just för att jag vill få dem att ljusisolera sin fläkt, han som äger fläkten är nonchalant o bryr sig inte. Kruxet är att det ligger hos länsstryrelsen, det kan ta 2 år innan det behandlas där, har redan legat i minst 6 månader där. Jag kommer nog få avslag på
thojak: Det är ingen tvekan om att man vill ha en leverantör som kan leverera samtliga tjänster(telefoni, bredband, TV) av bra kvalitet till en vettig kostnad. Då kan man ju tänka sig att betala lite mer för den. Som det är nu får man bara en del av detta, ibland av tvivelaktig kvalitet samt får göra en stor del av jobbet själv och inte minst till en mycket hög engångskostnad. Det jag menar
Bjurran: [citat] Har en regel jag alltid följer när det handlar om trovärdighet. Ser sidan oseriös går det bort direkt. Produkten i sig kanske det inte är något fel på, men jag skulle aldrig handla från en leverantör som inte ens läst igenom sin produktbeskrivning innan publicering. Innehåller alla tänkbara fel.
Bjurran: Det bör fungera, men som vanligt finns det alltid en "men". Tänk på att du förlorar signalstyrka, men med enbart ett modem och 2 telefoner borde du klara dig. Panama verkar vara ett sådant land som har alla filter i telefonerna. Hade lite huvudbry när jag försökte reda ut lite ADSL-bekymmer i huset där...
Timmot: Hej Är man tvungen att ladda ner något typ av klientprogram? Svar: - om man kör från datorn - ja - (gratis på skype.se) - om man kör från en speciellt Skype telefon -nej, den är inbyggd i telefonen Sitter med en gammal Siemens SX551 WLAN dsl. ADSL-modem, trådlöst samt stöd för VoIP. Men detta stödjer kanske bara IPtelefoni ifrån befintlig leverantör av ADSL? Svar: Har inget med
imported_Benno: Filtermodellen är väl främst för lägenheter där man inte får borra i ytterväggarna hur som helst? Det där med undertryck är ju intressant för i många hus där man inte vet var luften kommer in kanske man drar in värre saker än vad som slipper ut ur hepafiltret. För egen del vill jag gärna ha ut dammsugarluften ur huset för jag tvivlar på att de "billiga" filtren till dammsugaren
Bobbe: Tack Rena, för tipset om Mp3car forumet, ska kolla lite där. Vid första anblicken verkar det finnas en hel del kunnigt folk där. Saabforumet, där jag är medlem, verkar det inte finnas ngn som känner till denna standard. Men helt fel forum är ju inte detta heller. Här avhandlas ju bl.a datorproblem, fjärrstyrningar av allt möjligt, dammsugare, stereoanläggningar, ja i princip allt med
FlyFear: Ja, det måste nog bero på FastEL. För nästan ingen information från lagren kommer med. Det man får upp är stommen och förklargarna. Får nog lov att kontakta deras support. Men tack så mycket.
Bjurran: Kan tillägga att det viktigaste är nog att föröka ta reda på var de tar sig in. just Topo Stop är tänkt att placeras i t.ex. krypgrunden, men för mig hjälper inte det då det inte är där de tar sig in.
vespaman: Surfade nyss in på stadsnätets hemsida, där man deklarerade att man nu lanserat "öppen bredbands-tv" som en tjänst i nätet. Verkar kanon, eftersom HD-kanalerna kommer med från och med 1:a december. Alltså inte Telias lösning, utan via stadsnätet. www.ipsweden.se är tex en tjänsteleverantör som jag kikat på. Men är det någon här som kör detta idag? Hur valde ni set-top boxar,
legul: Köpte en "duett" förra veckan och den är otroligt läcker när den funkar vilket den tyvärr inte gör så ofta. Och den är blixtsnabb när man har 10 låtar men har man fler blir det lite värre. Tyvärr så tappar den lilla fjärrkontrollen kontakten lite då och då. En snabbtitt på http://forums.slimdevices.com/ och leta efter "connection" visar att jag inte var ensammen... Så imorgon
Tjacko: 2dm djupt gräver du väl snabbt själv. Den det räcker ju med 1dm dessutom bara du inte sätter ett spett eller spada i kabeln sedan. Lägg ett plastband ovanför som du ser innan du gräver av kabeln i framtiden
klaskarlsson: [citat] Vet inte riktigt om det motsvarar era krav - men jag har en NEXA Heatlink, som har ingångarför rörelsedeckare, och termometer. Men det är i 1a hand gjord för gsm styrning av elförbrukare (tex värme) - och har bara två ingångar, även om man antagligen rätt lätt nog skull kunna latcha ihop flera till de ingångarna om man tar reda på hur dom funkar.. Men inbyggt finns larm för
Macke202: Hej, Har någon mätt den faktiska förbrukningen på sin AC? Jag är mycket intresserad av att få ta del av detta isåfall, vad det är för maskin, hur stort område den kyler och hur mycket den förbrukar. Jag är på jakt efter en AC för att kyla ett rum på ca 20kvm plus eventuellt en inglasad altan på ca 13kvm.
Beape: Tack för tips. Tele2 som jag har idag kunde erbjuda mig såväl fast som IP-telefoni på samma koppartråd. Det enda man bör tänka på är att ADSL-modemet måste vara påslaget för att man ska kunna ta emot samtal.
robhol: Lite sent med svar, men kanske någon är intresserad. 7170 köpte jag på dustin.se ungefär för ett år sedan, men där finns den inte längre. På datanat.se och voicetech.se finns den eller efterföljaren 7270 som även har en DECT basstation i sig. Jag tycker den fungerar väldigt bra, förutom att ljudkvaliteten för telefoni är sämre än ISDN (Telia Duocom var). Det finns en uppsjö med
ANDHOL: Vi kör en "kollektiv" anslutning av alla aktiva fastigheter här på landet hos Telia vilket ger oss triple-play för ca 320 kr per månad med telias tjänster: 100/25 Mbit/s 2 boxar med digital-tv mellan IP-telefoni med ett telefonnummer. Inga kort-/krypteringsavgifter tillkommer utan bara samtalsavgifter.
pefo: [citat] Försökt med typ 10 miljoner i ett paket till en rysk mafioso eller annan 'fixare'? :D
Mats: Direktronik har ett trevligt sortiment, kjell o company har så vitt jag har hört hyffsade grejor också. har dock inte meckat med dem
Bror: Klipp från Julas hemsida Energisparlampa Dulux 59x155 mm Dimbar energisparlampa till rätt pris! Dimbar energisparlampa med extra lång livslängd, ca: 15 000 h. Dimbar med en vanlig glödljusdimmer. Kan släckas och tändas oavsett dimnivå. Energiklass A. Sockel: E27. Effekt: 20 W. Ljusflöde: 1230 lm. 230 V. Färg: varmvit. Ø59xL155 mm. (Artnr: 420501) 199:- Spara 0:- Ord.pris 199:- Finns i
gb79: [quote="meckis, post: 711981"]gb79: vad valde du till ditt 5.1 system? vägghögtalare? eller takhögtalare? ellr både och? =) jag har satt in 6,5 tums takhögtalare i sovrumstak, ute i altantak, kökstak, sen 5tums i badrum för orka inte göra trälådor utan tog en spottlåda. hemmabion är 6,5 tums vägghögtalare + center + 2 st 6,5 tums i tak, subbas på golv.
pefo: Huvudsakligen är det två problem som kan orsaka dålig mottagning, dålig signalstyrka eller dåligt signal/brus förhållande. Dålig signalstyrka kan avhjälpas med en antennförstärkare men är signalen från början dålig pga otillräcklig antenn så hjälper det inte hur mycket man förstärker. Att A ylar om att han minsann inte har problem med sin av kastrullock hembyggda antenn när B
Gremlin: Bor på landet och funderar på att sätta in larm som jag äger själv. Larmet vill jag också ha anslutet till larmcentral via telefon och GSM-enhet. Jag vill ha båda alternativen då telefonkabeln är lätt att klippa av. Kruxet här är att vi inte har världens bästa GSMtäckning på mobilerna och den lär nog inte bli bättre då man ska gömma GSMenheten i ett skåp någonstans. Däremot
naresjo: Har inte hunnit gjort något fix, har bara satt krypteringen. Provade att firmware, men jag tror att jag hade den sista... Kan det vara något i windows som blockar ut routern? Hoppades på att detta skulle vara klockrent och fungera utan att man måste vara ett datageni... SUCK!!!!
monostump: En parallell till det hela ifrån verkliga livet. Har en hel del kunder som har ringt och sagt att det fryser och blir mosaik på vissa kanaler. Själv har jag varit och installerat och driftsatt anläggningen och vet att det har varit godartade signaler. När man väl kommer på plats och börjar forska i det lite så uppdagas att kunderna har gjort en automatisk kanalsökning. Detta kan i vissa
heintz: Är de produkter som säljs av billigIHC.dk kompatibla med ELKO Living system? Vi ska bygga nytt och jag är sugen på att köra en enkel (nåja, vi får väl se) ljus-/elstyrning och IHC och ELKOs grejer verkar vara rätt vettigt.
A-Man_08: Eller så tar man en gammal dator och installerar opensuse linux på den, jag har en sådan burk stående som sköter allt. Den kräver inte lika mycket som windows fungerar fint på en gammal 700 mhz, den kör, backup, webserver, Det finns guider för att komma igång med allt. http://sv.opensuse.org/V%C3%A4lkommen_till_openSUSE.org gratis att ladda ner gratis att använda, helt fritt att ta en
Jeepmannen: [citat] Nja, nästan sant bra-byggare. Stryk ordet "trådlösa" så kommer vi närmare sanningen... :o Bosch trådlösa IR-detektor för Easy Series heter ISW-BPR1-W13PX och kostar hos alarmbutiken 1150:- http://www.alarmbutiken.com/item.asp?ID=685 och hos Acist 860:- http://www.acist.se/Shop/Application/Article/pgArtItem.php?iId=1306 Men du har helt rätt i att det lönar sig att jaga priser!