mats_o skrev:
Amen :)

Har rationaliserat ned det hela hårt nu till en HTPC, en TV och en stereo (den ska bytas till en soroundreciver)
Vet inte om detta var ett svar på mitt inlägg eller något annat tidigare i tråden. Gäller det mitt är jag glad över ditt svar.
Själv önskar jag att fler saker klarade av att hantera olika saker. Minns t.ex. frustruationen jag fick när viasat fick för sig att uppgradera programvaran i en mottagare jag hade tidigare, och helt plötsligt försvann möjligheten att ha datorn inkopplad till den extra scart-porten och få detta vidare till tvn. viasat gjorde ju sitt, jag kunde se det de erbjöd, men att de struntande i andra användningsområden kändes totalt nochalant. Idag har man tyvärr fått inse att så är livet...

Bjurran skrev:
Minns t.ex. frustruationen jag fick när viasat fick för sig att uppgradera programvaran i en mottagare jag hade tidigare, och helt plötsligt försvann möjligheten att ha datorn inkopplad till den extra scart-porten och få detta vidare till tvn. viasat gjorde ju sitt, jag kunde se det de erbjöd, men att de struntande i andra användningsområden kändes totalt nochalant. Idag har man tyvärr fått inse att så är livet...
Lite OT...
Men Viasat och liknande bolag är som alla andra i mediabranschen (läs: filmbolag, skivbolag etc). Dvs, de skiter i dina behov så länge du betalar och tyvärr är vi med "speciella behov" tyvärr för få och små.
Det tog ju bokstavligen ÅR innan boxer beslöt sig för stödja mottagare med CAM kort i en dator. Allmänheten fick lösa det själv och därefter anammade Boxer detta.

Telia och BBB med sitt IPTV utbud har inte ens haft en tanke på att användarna kanske vill streama in kanalutbudet direkt i HTPCn istället för att gå via en box som sänker kvalitén. Icke sa nicke, de har inte tänkt tanken och komemr inte göra det heller...

Nä, sitter idag med de fria kanalerna.

Redigerat av moderator:
Fildelning och dess siter hör inte hemma på byggahus.se
Därmed har jag redigerat och rensat lite i tråden
/Mats
Moderator

Bjurran skrev:
Vet inte om detta var ett svar på mitt inlägg eller något annat tidigare i tråden. Gäller det mitt är jag glad över ditt svar.
Själv önskar jag att fler saker klarade av att hantera olika saker. Minns t.ex. frustruationen jag fick när viasat fick för sig att uppgradera programvaran i en mottagare jag hade tidigare, och helt plötsligt försvann möjligheten att ha datorn inkopplad till den extra scart-porten och få detta vidare till tvn. viasat gjorde ju sitt, jag kunde se det de erbjöd, men att de struntande i andra användningsområden kändes totalt nochalant. Idag har man tyvärr fått inse att så är livet...
Det var avsett så ja :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.