Vilka systemkrav ställs för att kunna använda Move Media Player?GoForIt skrev:
Windows
* Processor: 1,5 GHx (2.0 GHz eller DUAL-CORE PROESSOR rekommenderas)
* Operativsystem: Windows 2000, Windows XP (Home, Media Center och * Professional med Service Pack 2 och alla Microsoft-uppdateringar), Windows Vista, (Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise utgivningar)
* RAM: 512 MB minimum (1GB rekommenderas)
* Videokort: 32 MB minimum (128 MG rekommenderas)
* Webbläsare: Internet Explorer (version 6 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre)
* Bildupplösning: 1024 x 768 minimum (1280 x 1024 rekommenderas)
* Internetuppkoppling: Bredband/High Speed (DSL, kabel, T1 etc.). Det går inte att använda uppringda uppkopplingar.
MAC OS X
*Operatativsystem: Mac OS X 10,3 "Panther" eller högre
* RAM: 512 MB minimum (1GB rekommenderas)
* Videokort: 32MB minimum (128 MB rekommenderas)
* Webbläsare: Safari (version 2.0 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre). Mediaspelaren stödjer för närvarande inte Safari 3, men det kommer längre fram.
* Bildupplösning: 1024 x 768 minimum (1280 x 1024 rekommenderas)
* Internetuppkoppling: Bredband/High Speed (DSL, kabel, T1 etc.). Det går inte att använda uppringda uppkopplingar.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62924&a=1253655
Tack för länken.ThomasLindgren skrev:Vilka systemkrav ställs för att kunna använda Move Media Player?
Windows
* Processor: 1,5 GHx (2.0 GHz eller DUAL-CORE PROESSOR rekommenderas)
* Operativsystem: Windows 2000, Windows XP (Home, Media Center och * Professional med Service Pack 2 och alla Microsoft-uppdateringar), Windows Vista, (Home Basic, Home Premium, Business, Ultimate eller Enterprise utgivningar)
* RAM: 512 MB minimum (1GB rekommenderas)
* Videokort: 32 MB minimum (128 MG rekommenderas)
* Webbläsare: Internet Explorer (version 6 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre)
* Bildupplösning: 1024 x 768 minimum (1280 x 1024 rekommenderas)
* Internetuppkoppling: Bredband/High Speed (DSL, kabel, T1 etc.). Det går inte att använda uppringda uppkopplingar.
MAC OS X
*Operatativsystem: Mac OS X 10,3 "Panther" eller högre
* RAM: 512 MB minimum (1GB rekommenderas)
* Videokort: 32MB minimum (128 MB rekommenderas)
* Webbläsare: Safari (version 2.0 eller högre) eller Mozilla Firefox (version 2.0.0.0 eller högre). Mediaspelaren stödjer för närvarande inte Safari 3, men det kommer längre fram.
* Bildupplösning: 1024 x 768 minimum (1280 x 1024 rekommenderas)
* Internetuppkoppling: Bredband/High Speed (DSL, kabel, T1 etc.). Det går inte att använda uppringda uppkopplingar.
[länk]
Jag kan inte erinra mig att denna info fanns där från början (men det kanske bara var jag som missade den..)
Vår stationära maskin har en processor på 1,8 GHz, och där tycker jag att det släpar. Övriga prestanda klarar den också (med råge).
Testade SVT Prima nu, Svensson Svensson.
Först fick jag samma intryck som övriga här men efter 10 sek blev kvaliten helt plötsligt bättre, verkar känna av vad man har för bandbredd.
Kvalitén är klart över förväntan, bättre än tex från det marksända och satellit (ej HD inräknat)

Edit igen: forumbilder.se komprimerade bilden mer än jag gjort så kvaliten är sämre än originalbilden.
Edit en tredje gång: 2,4 Mbit krävs för bästa kvalite fick jag se...
Först fick jag samma intryck som övriga här men efter 10 sek blev kvaliten helt plötsligt bättre, verkar känna av vad man har för bandbredd.
Kvalitén är klart över förväntan, bättre än tex från det marksända och satellit (ej HD inräknat)
Edit igen: forumbilder.se komprimerade bilden mer än jag gjort så kvaliten är sämre än originalbilden.
Edit en tredje gång: 2,4 Mbit krävs för bästa kvalite fick jag se...
Redigerat:
Jag upplever också en skillnad på om jag ser materialet i det lilla orginalfönstret eller om jag väljer helbild. I ditt lilla fungerar det utan släpning, men så fort jag klickar på helbild så tappas syncen mellan bild och ljud, och det blir strax kortare släpningar.
Klicka här för att svara