1 981 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Administration Bosch hemlarm
Jag har ett hemlarm monterat av typen Bosch DS7200V2-SWE.
Nu vill jag gärna komma åt och administrera/ konfigurera centralenheten via dator och jag vill göra det själv utan att behöva kontakta någon firma som gör det. Är det någon som har erfarenhet av detta och kunskap om hur man gör? Jag har sökt en hel del på nätet, men Bosch verkar inte så generösa med information vilket tyder på att de inte har ambitionen att släppa in gemene man i den hanteringen. Dock har jag kommit fram till att det ska finnas någon form av administrationsprogramvara för larmet som kan köras via PC.
Nu vill jag gärna komma åt och administrera/ konfigurera centralenheten via dator och jag vill göra det själv utan att behöva kontakta någon firma som gör det. Är det någon som har erfarenhet av detta och kunskap om hur man gör? Jag har sökt en hel del på nätet, men Bosch verkar inte så generösa med information vilket tyder på att de inte har ambitionen att släppa in gemene man i den hanteringen. Dock har jag kommit fram till att det ska finnas någon form av administrationsprogramvara för larmet som kan köras via PC.
Du behöver ett serieinteface samt en programvara vid namn RPS.
Vi installatörer brukar få denna gratis om vi handlar lite hos bosch.. interfacet därimot är dyrt, ligger på 3-4000 kr om jag inte minns helt fel.
det ända larm från bosch som jag kan på rak arm som du med hjälp av RPS programvaran kan programera utan problem är Bosch Easy
Vi installatörer brukar få denna gratis om vi handlar lite hos bosch.. interfacet därimot är dyrt, ligger på 3-4000 kr om jag inte minns helt fel.
det ända larm från bosch som jag kan på rak arm som du med hjälp av RPS programvaran kan programera utan problem är Bosch Easy
Klicka här för att svara