Byggahus.se

Administration Bosch hemlarm

1. J
    Medlem Nivå 1
    Jag har ett hemlarm monterat av typen Bosch DS7200V2-SWE.

Nu vill jag gärna komma åt och administrera/ konfigurera centralenheten via dator och jag vill göra det själv utan att behöva kontakta någon firma som gör det. Är det någon som har erfarenhet av detta och kunskap om hur man gör? Jag har sökt en hel del på nätet, men Bosch verkar inte så generösa med information vilket tyder på att de inte har ambitionen att släppa in gemene man i den hanteringen. Dock har jag kommit fram till att det ska finnas någon form av administrationsprogramvara för larmet som kan köras via PC.

2. B
    Medlem Nivå 5
    Säkert ett Licens bunden programvara =dyrt .
    Du får nog vackert kontakta försäljaren till larmet.
    Det är ju det här som de tjänar sin pengar på.

3. F
    Medlem · Nivå 10
    Du behöver ett serieinteface samt en programvara vid namn RPS.

Vi installatörer brukar få denna gratis om vi handlar lite hos bosch.. interfacet därimot är dyrt, ligger på 3-4000 kr om jag inte minns helt fel.

det ända larm från bosch som jag kan på rak arm som du med hjälp av RPS programvaran kan programera utan problem är Bosch Easy

4. J
    Medlem Nivå 1
    Misstänkte att det låg till på det viset. Det blir billigare att slita ut gamla larmet om jag vill ha fullständig kontroll själv och köpa ett nytt som bättre passar in i en större lösning med hemstyrning, etc.