Har aldrig kört linux, var hittar jag det?

Det skall väl gå att köra XP virtuellt under W7? Prova om portarna funkar då.

Du kan testa med Ubuntu finns HÄR under "Ladda ner Ubuntu".
Sedan bara att bränna ISO-avbildning till CD (se till att inte kopiera den bara), går bra att boota "Live" från denna för att testa systemet.

Installerade om Vista och det fungerar nu. Får väl hålla mig till Vista denna datorns livslängd!
Sjukt, håller på att installera uppdateringar, hela 95 stycken!!

//tack till alla som gett råd

Visst är det mjukvaran som gör att det inte funkar i Win 7. Inte ett hårdvarufel.
Knepigt dock att det inte fungerade, funkar Vista så brukar det alltid funka i Win 7.Särskilt något så standard som USB. Det går förmodligen att lösa om ger sig f.. på det, man får manuellt fula in drivrutinerna för Vista i Win 7. Kan ju tänkas att det kommer färdiga drivrutiner längre fram också.

När det gäller att köra Win XP virtuellt i Win 7 så måste man ha Professional eller Ultimate varianterna.Har för mig att den funktionen kommer i första servicepacket till Premium varianten. I samma veva försvinner möjligheten att nedgradera hela op till XP och man blir hänvisad till att köra den virtuella varianten om man har det behovet. ( Vilket många företag har)

Får man fråga vilket märke (oem) det är på moderkortet?

parkway skrev:
Får man fråga vilket märke (oem) det är på moderkortet?
Hur ser man det?

Antingen kolla om det står på kvitto eller på själva kortet. Lite nyfiken bara,

C
Att tvingas köra Vista när det finns Windows 7, är lite som att tvingas köra en Volvo 240 när man har en sprillans Lexus i sin ägo. Vista är så fruktansvärt fyllt av fel och brister som det inte finns tillstymmelse till i Windows 7, att det knappt känns realistiskt.

Dock vill jag starkt avrekommendera ALLA att uppgradera från nånting till Windows 7, utan ska man göra det ska man göra det ordentligt -> formatera disken windows ska installeras på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.