Hejsan!

När jag kommer hem med bilen så störs (i regel) alltid TV4 ut. Andra kanaler funkar men inte 4:an.. Ja håller nu på att undersöka vad det kan bero på..

Eftersom de bara händer när jag kommer med bilen så borde de ju inte vara av något som finns i huset, utan nått som jag har på mej eller i bilen. Jag har en tracker-enhet i bilen som består av en GPS-krets, GSM/GPRS modem och typ en microprocessor ungefär.. Men de känns ju långsökt att den skulle kunna störa ut TV4:a inne i huset.. Eller??

Men vad skulle de annars kunna vara? Nån som har en idé?

Är det enbart när bilen är igång så gissar jag på tändsystemet. Avstörda tändhattar och kablar kan hjälpa.

Nä de är när jag kommer hem.. Eller om min sambo kollar på 4:an sen kommer jag hem så slutar de funka :)

BillyBragg skrev:
Nä de är när jag kommer hem.. Eller om min sambo kollar på 4:an sen kommer jag hem så slutar de funka :)
Oral galvanism eller anal magnetism kanske?? :P nä skämt åsido, det slutar funka när du kommer hem, ingen bilmotor igång. Måste ju vara den utrustning du har i bilen som stör då, såvida du inte har nånting på dig. Kan du inte koppla ur utrustningen för att verifiera?

ställ bilen en bit bort och prova om det är den eller du.

I moderna bilar är det vanligt med "eftergång" på diverse styrenheter.
Det betyder att de inte stänger av sig direkt när man stänger av tändningen.
10-15 minuter har jag sett på någon bilmodell.

Om det är en överton från någon mikroprocessor-enhet i bilen som stör ut
TV4 så borde även TV6 slås ut, för den ligger i samma dataström.

/Hasse

PS
Vart har "svara"-knappen tagit vägen? Det står "nytt ämne" på den knappen jag brukar trycka på. Jag höll på att skapa ett nytt ämne flera gånger innan jag lyckades skriva detta.
DS

Redigerat:
Det är inte så att du slår på någon elektronik när du kommer hem? bilen står för nära din antenn? Bilen skuggar eller skapar någon signal stuts?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.