Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Är det någon som MED SÄKERHET vet hur man ska lösa problemet med att få DC++ att fungera ordentligt med ett netgear modem från comhem. Portar är öppnade men laddning på hubbarna funkar inte.
 
Har du kikat på www.portforward.com ? I övrigt rekommederar jag Bittorrent protokollet, snabbare och mindre spårbarhet.

Mvh / Azkel
 
Sätt DC++ i passive mode om du inte vet hur man sätter upp port forwarding i routern.
 
Har redan fixat med port forward och det funkade kanon med gammla modemet och med router, nu när jag har nytt modem så funkar det inte alls, passive vill sig inte heller.
 
Utan att veta hur Netgear modemet från Comhem ser ut så gissar jag ändå att det är rejält strypt.
I regel är all utrustning man "får" från operatören maximalt nedskalad för att spara kostnader.
Resultatet blir att man inte kan konfiguera dem annat än very basic stuff.

Jag skulle nog handla in en egen dosa med router/modem kombo, kostar cirka 500:-
Då kan du dessutom konfa annat som trådlöst, kryptering, brandvägg etc.

Mvh / Azkel
 
Provat stänga av NAT?
 
Stänga av NAT är nästa projekt men nu hinner jag inte engagera mig i grejerna förän efter helgen, har faktiskt betalat för att se musik live för en gångs skull....


You wanted the best, you got the best, the hottest band in the world....KISS!
 
Fildelningsprogramvara är inget för byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.