OCh så går vi tillbaka till vad frågan handlade om nu
/Mats
Moderator
 
Om du vill att saker och ting ska fungera utan större problem är mac att föredra, och absolut inte linux i någon form. Skillnaden är ju enorm, Mac har en tillverkar till alla sina saker alltså fungerar alla drivrutiner direkt - allt annat har ju 1000-tals tillverkare och strul åt alla håll... =)
Själv kör jag ju windows, men det är ju bara för jag gillar att strula =D
 
Varför inte linux?
 
För att hålla mig till den ursprungliga frågan - Mac eller Windows spelar mindre roll. Det som avgör är vilken frontend man vill köra, väljer man då Microsoft Media Center är Windows den enda lösningen. Väljer man Plex är det Mac som gäller. Väljer man däremot XBMC kan man köra bl.a. Linux, Mac eller Windows.
 
Redigerat av moderator:
emigrating skrev:
Med fara för att mats_o tar av handskarna... :)
Kortade av och plockade bort något inlägg.
Diskussionen som fördes är förvisso intresant och väl underbyggd men skapa en egen tråd för det så är ni bussiga.
 
- En central server med media samt ett eller flera tv-kort och en streaming-server ex. tvheadend
- Sedan kan man se på tv/media överallt där det finns nätverk i bostaden, hur bra och smidigt som helst.

Tips på bra klienter är XBMC-live på en sådan här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=513785
så har man en 1080p-burk med tv-stöd.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.