1 380 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Val av operatör med fiber
Ja då verkar det som fibern har nått ut i ödemarken. Förhoppningsvis kommer vi att få möjlighet att ansluta oss genom det lokala elbolaget. Frågan är nu vilken operatör man ska välja. De som finns att tillgå är följande:
* AllTele
* Bahnhof
* Blixtvik
* Universal Telecom
Har aldrig varit i kontakt med någon av dem så jag har ingen som helst uppfattning. Några synpunkter?
* AllTele
* Bahnhof
* Blixtvik
* Universal Telecom
Har aldrig varit i kontakt med någon av dem så jag har ingen som helst uppfattning. Några synpunkter?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 194 inlägg
Jag är själv mycket nöjd bahnhofkund sedan några år tillbaka. Billiga och bra. Märks att de är Sveriges första ISP (har bla en 50/50 Mbps profil, andra går inte högre än 10 Mbps i upplänk). Värnar privatlivets helgd.
Jag har även telefonin via dem och betalar inget för abonnemanget utan bara för samtal (men jag tror att de ändrat de erbjudandet nu). De har en mycket bra personlig hemsida för telefonin med röstbrevlåda, vem som ringt med uppslagning via eniro, omkopplingar etc. etc. Den bästa jag sett, mycket bättre än Bredbandsbolaget hade när jag var kund hos dem.
Jag har även telefonin via dem och betalar inget för abonnemanget utan bara för samtal (men jag tror att de ändrat de erbjudandet nu). De har en mycket bra personlig hemsida för telefonin med röstbrevlåda, vem som ringt med uppslagning via eniro, omkopplingar etc. etc. Den bästa jag sett, mycket bättre än Bredbandsbolaget hade när jag var kund hos dem.
Klicka här för att svara