2 121 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Programering av Boschlarm via RPS
Beror på vilken version av boschlarm det handlar om. Easy kör du via nollmodem. 7200 ch 7400 behöver du en "översättare" i mellan och så kör du via komport.
Det var vägarna som jag fick köra, om det är något nytt som kommit efter de senaste 2 åren vet jag ej
Det var vägarna som jag fick köra, om det är något nytt som kommit efter de senaste 2 åren vet jag ej
Var lite otydlig.. Du använder modemet i datorn, mittentråden. Och i värsta fall måste du koppla ett motstånd över teleingången i centralen, vill minnas att det var runt 500 ohm. Sen beror det på vilken version du använder av RPSen.
Den version jag har, har en felaktig anslutningssträng. Den jag fick som fungerade var ATE0X1\N1S7=255S11=200S10=255N0S37=5S8=5
Den version jag har, har en felaktig anslutningssträng. Den jag fick som fungerade var ATE0X1\N1S7=255S11=200S10=255N0S37=5S8=5
Ok Tack...Jag har letat som en dåre efter vilka trådar i nollmodemkabeln som ska annvändas. På modem-ingången på datorn finns bara två stift som används. Så det blev genast lättare. Anslutningssträng har jag ingen aning om vad det är. Så jag har nog en bit kvar innan jag lyckats. Tack för hjälpen så långt.
Klicka här för att svara