Någon som har erfarenhet av att programmera med RPS. Vilka kablar behövs?

Beror på vilken version av boschlarm det handlar om. Easy kör du via nollmodem. 7200 ch 7400 behöver du en "översättare" i mellan och så kör du via komport.

Det var vägarna som jag fick köra, om det är något nytt som kommit efter de senaste 2 åren vet jag ej

Det är ett nytt Bosch Easy Series Larm. Komport? Översättare? Menar du en översättare från USB till Seriellport? Sån har jag. Det snackas nåt om ett motstånd som ev. ska behövas. Något du vet nåt om?

Och vilka trådar i nollmodemkabeln annvände du? Man kopplar ju bara två trådar till centralen.

Var lite otydlig.. Du använder modemet i datorn, mittentråden. Och i värsta fall måste du koppla ett motstånd över teleingången i centralen, vill minnas att det var runt 500 ohm. Sen beror det på vilken version du använder av RPSen.
Den version jag har, har en felaktig anslutningssträng. Den jag fick som fungerade var ATE0X1\N1S7=255S11=200S10=255N0S37=5S8=5

Ok Tack...Jag har letat som en dåre efter vilka trådar i nollmodemkabeln som ska annvändas. På modem-ingången på datorn finns bara två stift som används. Så det blev genast lättare. Anslutningssträng har jag ingen aning om vad det är. Så jag har nog en bit kvar innan jag lyckats. Tack för hjälpen så långt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.