5 608 läst ·
26 svar
6k läst
26 svar
HDMI dator till TV?
Ja, det är inte alltid helt lätt att veta vad det heter, eller var den inställningen ligger då det är olika på alla förbannade märken, och har olika namn för att förenkla det hela lite till....
Hittade tyvärr inget om menyerna på Kjell's tv på nätet så jag kan inte hjälpa till mer än så där, fast med lite vilja så hittar du det nog, om inte annat om du lusläser manualen
Det är väl nästan en förutsättning att du hittar det läget, för att det ska funka bra att mata TV'n med 1366x768
Hittade tyvärr inget om menyerna på Kjell's tv på nätet så jag kan inte hjälpa till mer än så där, fast med lite vilja så hittar du det nog, om inte annat om du lusläser manualen
Det är väl nästan en förutsättning att du hittar det läget, för att det ska funka bra att mata TV'n med 1366x768
Tack för hjälp så här långt men jag ger upp för tillfället. Hittade inget i menyerna, manualen säger nåt om Info-knapp och kanalinstallation men inte HDMI. Nu har jag inte full-HD på TVn, annars fanns en sån inställning på datorn. Det blev lite, lite bättre med ändrade ljusinställning men när jag skulle se ett avsnitt från SVT Play räckte inte det, för mörkt o skuggigt.
Så tillbaka med VGA, in med LOST 8 och luta sig tillbaka
Kjell G
Så tillbaka med VGA, in med LOST 8 och luta sig tillbaka
Kjell G
Har du en fullständig manualen?
Många produkter idag levereras med en nerkortad manual som bara tar upp de vanligaste sakerna, den fullständiga manualen får man ladda ner från tillverkarens hemsida (eller möjligen beställa från från dem).
Många produkter idag levereras med en nerkortad manual som bara tar upp de vanligaste sakerna, den fullständiga manualen får man ladda ner från tillverkarens hemsida (eller möjligen beställa från från dem).
Det är en centimetertjock bok, tror nog att den är komplett? Grejen med HDMI var ju mest estetisk, en tunnare kabel istället för VGA och ljudtråden, nån skillnad för övrigt vet jag inte om jag märker.Nerre skrev:
Kjell G
Jag har geforce också. Jag fick prova mig fram bland upplösningarna för att hitta rätt. Högerklicka skrivbordet och välj "Nvidia control panel". Under menyn "resolution" kan du klicka på ikonen av din tv och nedanför välja mellan en uppsjö upplösningar och frekvenser. Min tv t e x är 1440x900, men väljer jag att ha den upplösningen i signalen från grafikkortet så hamnar bilden i en svart ram på tv:n. Jag fick prova mig fram tills jag fick helskärm och skarp bild.
Passar på och väcker tråden. Jag har en bärbar dator med HDMI utgång och en platttv som också har HDMI. Kan jag bara koppla ihop datorn med min tv via en HDMI-kabel för att kolla på internet, bilder mm? Eller behövs något annat?
Mvh
Mvh
Jag lånade HDMI-kabeln från dvd-spelaren och provade i min bärbara. Kanonbra blid i TV´n (LG 42") men tyvärr fick jag inget ljud på TV´n, var kvar på datorn? Jäntan sitter och chattar och spelar musik på youtube och vill gärna få ljudet från datorn även till TV´n. Någon som vet hur man gör? Bara en inställning förmodar jag?
Mvh
Mvh
Ja om du normalt kör över en separat ljudanläggning har du kanske ställt in att ljudet inte ska gå via HDMI-kabeln från din DVD utan ska överföras optiskt eller HF. Då får du i TV:s inställningsmeny tala om att du vill ha ljudet via HDMI-kabeln när du använder den bärbara datorn.Åskar skrev:
//Bosse
Nu är det fullt ös på TV´n med ungarnas youtube, MSN och allt "faan och hans moster"!!d^_^b Grannen ringer väl snart!! Tackar för hjälpen!Bosse_A skrev:
Klicka här för att svara
