Satsuki
Den gamla strykbrädan har gett upp i alla svetsar nu och det är väl vara att inse att det är dags att skaffa en ny. Tycker dock många är väldigt vingliga. För mig stabilitet viktigare än att den är liten eller lätt. Någon som har tips på bra köp eller sådana man ska undvika?

Det är det absolut tristaste man kan lägga pengar på men jag betalar gärna mer om den håller 15-20 år…

Kanske en väggmonterad? Vi har en sådan sedan 20 år och har inte ångrat det en sekund. Kräver dock en tillgänglig vägg i t.ex. en tvättstuga.

Väggmonterat strykbräda i metallstativ, kan fällas in mot väggen för platsbesparing i tvättstugor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Stof
  • Laddar…
Satsuki
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Kanske en väggmonterad? Vi har en sådan sedan 20 år och har inte ångrat det en sekund. Kräver dock en tillgänglig vägg i t.ex. en tvättstuga.

[bild]
Den ser riktigt stadig ut! Tyvärr ingen tillgänglig vägg att montera på 🫩

Det är också viktigt att själva brädan inte är av trä/spånskiva. Metallnät är bättre så att ångan kan åka igenom.
När vi ändå pratar strykning så vill jag varmt rekommendera en ångstation. Jag har en gammal Tefal som har fungerat utan problem i 19 år. Min bästa hushållsmaskin!

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Brabantia 124x45 cm Ironing Board, IKEA DÄNKA Ironing Board 120x37 cm, Laurastar Comfortboard

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.