försöker hitta en likadan urfasat träskaft till krattan men det verkar bara säljas hela utan urfasning för att fästa krattan. Nåt tips på var man kan leta..?
Urfasad kratta utan träskaft fastspänd i ett skruvstäd på en arbetsbänk, omgiven av verktyg och burkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krattdel i ett skruvstäd på arbetsbänk i verkstad med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ju bara att slå ett spår i skaftet, ev. fasa av lite, trä på metallhylsan och sedan slå i skaftet.
Det är ju ett självspelande piano😇

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
nja, kanske man kan borra upp en vertikal infasning med några tunna träborr, men det hade ju varit enklare om man kan få tag i en färdigdesignad.. Skall skicka några mejl till välsorterade butiker och fråga runt lite tror jag..

Nytt träskaft, två slangklammer, klart :)

Köp ett skaft, fasa änden så metallhylsan kan gå på. Slå fast krattan och lås med att knacka fast metall hylsan.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Om du gör ett spår och sedan fasar av så skaftet blir för litet där hylsan sitter så kommer den att spänna fast när du slår i krattdelen. Så har jag gjort när jag bytt. Hur lätt som helst.

Fan, jag var en minut för sen.😃

A AndersS skrev:
Fan, jag var en minut för sen.😃
För omväxlings skull bröt DU mot forumreglerna med ditt ordval.

F fribygg skrev:
För omväxlings skull bröt DU mot forumreglerna med ditt ordval.
Efter dryga 20 år så får man ibland göra avsteg som bonus😉

A AndersS skrev:
Efter dryga 20 år så får man ibland göra avsteg som bonus😉
Nu känner jag mig som en d-a nykomling. 😢😱

Alfredo Alfredo skrev:
Nu känner jag mig som en d-a nykomling. 😢😱
Det är väl tidigast efter 20års medlemskap man kan göra sånna avsteg från forumreglerna som AndersS tydligen tillät sig?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.